مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۲۴ هزار نفر از خراسان رضوی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که برای ۱۰۴ هزار نفر از آنان روادید صادر شده است.
کد خبر: ۶۷۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 21 October 2018

به گزارش تابناک : جواد شاد اظهار داشت: سامانه‌ای با عنوان سماح یعنی سامانه ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدس برای ساماندهی زائران اربعین در نظر گرفته شده که در حدود 124  هزار نفر از ساکنان خراسان رضوی در آن ثبت نام کرده‌اند و تاکنون برای 104 هزار  نفر از آنان روادید صادر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد زائران اربعین در امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی در استان خراسان رضوی داشته است خاطرنشان کرد: در سال گذشته مجموع تعداد روادید ورود به عراق در خراسان رضوی برای ایام اربعین حسینی 82 هزار نفر بوده است و البته روند صدور روادید تا 3 روز قبل از اربعین ادامه دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی با اشاره به سودجویی برخی از افراد از علایق مذهبی مردم تأکید کرد: امسال نیز مانند سال گذشته تعدادی از افراد به صورت غیرمجاز اقدام به صدور روادید برای سفر به عراق کرده‌اند که این کار طبق قانون مجاز نیست.

شاد ادامه داد: در طول بازرسی‌های انجام شده 3 آژانس هواپیمایی که خارج از قوانین و سامانه مجاز روادید صادر می‌کردند پلمب شده و برخورد قضایی و قانونی با آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: ممکن است در سفر به عراق در ایام اربعین برخی از مشکلات این چنینی برای مردم به وجود بیاید و افراد باید در این زمینه هر گونه تخلف را به نهادهای مرتبط گزارش دهند تا برخورد قاطع با متخلفان صورت گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار