مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه ای که با حضور شهردار منطقه 13 برگزار شد، از اجرای 4 پروژه بهسازی، نوسازی و بازآفرینی با اعتبار پیش بینی شده 3 میلیارد تومان در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 21 October 2018

به گزارش تابناک : در جلسه ای که با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی و شهردار منطقه 13 در محل شهرداری این منطقه برگزار شد، برنامه های بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده منطقه 13 مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه با اشاره به بازدیدهای میدانی انجام شده از منطقه 13 ، ضمن تقدیر از زحمات شهردار این منطقه و اقدامات ارزشمند شهردار ناحیه 1 این منطقه، گفت: حضور آقای مهندس رحمان زاده در منطقه باعث دلگرمی است و از اینکه نوسازی بافت های فرسوده در اولویت اقدامات منطقه قرار دارد و مسیر درستی را طی می کند، خیال ما راحت است.


علی اکبری، موضوع پروژه مجموعه مهمات سازی را مهمترین ضرورت در منطقه 13 دانست و با اشاره به مذاکرات انجام شده با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این خصوص، عنوان کرد: اجرای این پروژه شاید بزرگترین اتفاقی باشد که ممکن است در منطقه بیفتد و چنانچه تنها دیوارها در این پروژه جمع آوری شوند می تواند اثر محرکی داشته باشد و در سطح تهران بی نظیر باشد.


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، افزود: مجوز تملک 6 پلاک در منطقه 13 در جلسه هیأت مدیره سازمان نوسازی به تصویب رسیده است که با توجه به آماده بودن نقشه اجرای پروژه، امید است تصمیمات مناسب برای تملک پلاک های معارض سریعتر انجام شود.


علی اکبری با اعلام این که اجرای 4 پروژه در منطقه 13 با بودجه 3 میلیارد تومان از محل منابع سازمان نوسازی پیش بینی شده است، یادآور شد: سازمان نوسازی این پروژه ها را بصورت مستقل اجرا نخواهد کرد، بلکه این پروژه ها با همکاری شهرداری منطقه به عنوان دستگاه نظارت، اجرا خواهند شد.


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از پیش بینی 55 میلیارد تومان در ردیف بودجه سال جاری به منظور تأمین و احداث پارکینگ در بافت های فرسوده خبر داد و بیان کرد: برنامه ریزی احداث پارکینگ بر عهده سازمان نوسازی و اجرای آن برعهده سازمان عمرانی مناطق است.


وی در این خصوص متذکر شد: سازمان نوسازی آمادگی دارد در صورت معرفی زمین با قابلیت ساخت پارکینگ طبقاتی از سوی شهرداری منطقه به شیوه پیمانکاری و یا مشارکتی، پس از بررسی های لازم، موارد معرفی شده را در ردیف اجرا قرار دهد.

علی اکبری با بیان این که بسته تشویقی ویژه ای برای اجرای پروژه های تجمیعی بزرگ مقیاس در جلسه هیأت مدیره سازمان نوسازی شهر تهران به تصویب رسیده است، توضیح داد: پرداخت هزینه های طراحی به منظور تضمین کیفیت طرح، پرداخت 50 درصد هزینه های برگه های نظام مهندسی به منظور نظارت بر کیفیت ساخت و ساز، پرداخت 50 درصد هزینه انشعابات، پرداخت 9 درصد از سود بانکی که سرمایه گذار می بایست بابت وام به بانک بپردازد بر عهده سازمان نوسازی خواهد بود که مجموع این موارد حدود متری 150 هزار تومان از هزینه های تمام شده ساخت و ساز را کاهش خواهد داد.


به گفته این مقام مسئول هدف از تدوین و تصویب بسته های تشویقی ویژه برای اجرای پروژه های بزرگ مقیاس بیشتر از 10 پلاک، ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در نوسازی مسکن است.


انطباق نیازها و خواسته های ساکنان منطقه با طرح های بهسازی و نوسازی، پیگیری موارد مربوط به ساماندهی و بازآفرینی بازار شهرستانی، مکان یابی احداث کلانتری در این منطقه و ... از دیگر مواردی بود که از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.


مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه 13 نیز در این جلسه با اعلام این که غالب محلات ناحیه 1 و بخشی از ناحیه 2 منطقه 13 بافت فرسوده است و عموماً از شرایط مناسبی برخوردار نیست، تاکید کرد: از شهریور ماه سال 96 که در این منطقه حضور پیدا کردیم سعی کردیم در محله هایی که وضعیت بحرانی داشتند ورود پیدا کنیم و اعتبارات محلات و نواحی دیگر منطقه را صرف محدوده ناحیه 1 که دارای بیشترین بافت فرسوده بود کردیم؛ این امر رضایتمندی نسبی ساکنان محل را به دنبال داشت.


شهردار منطقه 13 در ادامه متذکر شد: اگر بخواهیم همین فرآیند را با همین اعتبارت جزئی انجام دهیم، زمان طولانی تری صرف خواهد شد و عملاً ما به آنچه شعار شهردار محترم تهران است در این ناحیه دست نخواهیم یافت؛ لذا برای اجرایی شدن کامل این فرآیند، نیاز به همکاری بخش خصوصی و سایر نهادها و سازمان ها از جمله سازمان املاک، سازمان سرمایه گذاری و غیره داریم.


رحمان زاده با اشاره به سوابق درخشان مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در حوزه نوسازی بافت های فرسوده، ادامه داد: مواردی در منطقه وجود دارد که نیاز به همکاری و مساعدت سازمان نوسازی دارد و شهرداری منطقه آمادگی دارد فضا را مهیا کند تا کارسازی های لازم انجام شود.


شهردارمنطقه13 با اشاره به معضل مجرد نشینی در محلات فرسوده این منطقه و ضرورت تحقق شعار شهردار تهران مبنی بر شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر، گفت: تمام تلاش ما ایجاد فضایی مناسب برای ساکنان این محلات است که در این زمینه اقداماتی برای بهسازی محیطی انجام شده تا مانع از نقل مکان خانواده ها از این محدوده شویم.


در این جلسه گزارشاتی از وضعیت منطقه، مشکلات و موانع، اقدامات بهسازی و نوسازی صورت گرفته و برنامه های آتی از سوی شهردار ناحیه 1، معاون شهرسازی و معماری و مدیر دفتر توسعه محله ای منطقه 13 نیز ارائه شد.

تملک املاک معارض، مجرد نشینی، استفاده از ظرفیت مجموعه مهمات سازی به منظور تأمین کسری سرانه های خدماتی از جمله سرانه های ورزشی، فرهنگی، درمانی، آموزشی و فضای سبز، بازگشایی امتداد خیابان صفا به پادگان دوشان تپه، مکان یابی ایجاد کلانتری، احداث پارکینگ طبقاتی، ساماندهی بازار شهرستانی، طراحی و تجهیز پاتوق های محله، اجرای پروژه های تجمیعی و ... از جمله مهمترین مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار