آخرین خبرها از پدیده
نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع‌طبیعی تاکیدکرد: با خاطیان این حوزه برخورد قضایی می‌شود که به معنای توقف پروژ‌های سرمایه‌گذاری پدیده شاندیز نیست.
کد خبر: ۶۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 27 July 2015


برخورد قضایی با پرونده پدیده به معنای توقف پروژه های سرمایه گذاری نیست

به گزارش تابناک خراسان رضوی، روز گذشته بود که میزان گزارش داد: تخلف مديران پديده شانديز احراز شده و با تمهيدات دولتي به زودي متخلفان پدیده مجازات مي شوند.

مشاور و نماينده تام الاختيار وزير راه و شهرسازي در شوراي حفظ بيت المال در اراضي و منابع طبيعي اعلام کرد: مجموعه مديران در کميته بررسي طرح پديده شانديز درباره احراز تخلف مديران در اين پروژه اتفاق نظر دارند.

حسين معصوم با اعلام برگزاري جلسه اي در ساختمان وزارت کشور با موضوع پيگيري پديده شانديز و تخلفات صورت گرفته در آن افزود: شنبه سوم مردادماه در سلسله نشست هاي کميته بررسي پديده شانديز جلسه اي با حضور رحماني فضلي وزير کشور، حجت الاسلام و المسلمين رئيسي دادستان کل کشور، مقامات استان خراسان رضوي، استاندار خراسان رضوي و پيروز حناچي معاون وزير و دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي درباره پديده شانديز در وزارت کشور برگزار شد که با توجه به جلسات پيشين قرار است هفته آينده با اعلام رسمي آخرين تصميمات اين کميته، اطلاع رساني شود.

وي ادامه داد: نحوه ارائه کار مديران شرکت پديده شانديز به گونه اي بود که با مصوبات شوراي عالي معماري و شهرسازي مغايرت داشت و تمامي مديران در کميته بررسي طرح پديده شانديز درباره احراز تخلف مديران اين طرح اتفاق نظر دارند.مشاور و نماينده تام الاختيار وزير راه و شهرسازي در شوراي حفظ بيت المال در اراضي و منابع طبيعي گفت: تخلف مديران پديده در اين پروژه و در استان خراسان رضوي احراز شده است و با تمهيدات دولتي به زودي متخلفان مجازات مي شوند.

وي افزود: هدف ما در اين پرونده، رساندن مردم به حقوق خود و اجراي کامل قوانين است که با تمهیدات اندیشیده شده جای هیچ‌گونه نگرانی برای مردم و سهام‌داران وجود ندارد. 

البته پیش از این خبرآنلاین در خبری به نقل از این مقام مسئول آورده بود که « مجموعه مدیران در کمیته بررسی طرح پدیده شاندیز حاضر در این جلسه نسبت به احراز تخلف مدیران پروژه اتفاق نظر دارند.» با این وجود معصوم در گفتگو با شهرآرا بدون رد یا تایید این مسئله و محرز شدن تخلفات مدیران پدیده گفت: ما از سال٨٨ با طرح شکایتی پیگیر ساخت‌وسازهای پروژه‌های شهر رویایی پدیده بودیم و این موضوع در جریان رسیدگی قضایی قرار گرفت.

بدون مجوزهای قانونی و خارج از طرح جامع 

مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع‌طبیعی با اشاره به تخلفات شهرسازی در اجرای پروژه‌های شهر رویایی پدیده شاندیز عنوان کرد: نکته‌ای که در این رابطه باید به آن اشاره داشت، آن است که تخلفات شهرسازی پدیده به دلیل آن بود که خارج از طرح جامع و مصوبات شورای عالی شهرسازی صورت گرفت.

وی نداشتن مجوزهای قانونی را یکی دیگر از تخلفات شهرسازی این شرکت دانست و افزود: تاکیدی که ما داریم این است که با خاطیان این حوزه برخورد قضایی شود البته این برخورد به معنای توقف پروژ‌های سرمایه‌گذاری شرکت پدیده شاندیز نیست.

مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع‌طبیعی ادامه داد: ظرف چند روز آینده فضا برای اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان قضایی استانی فراهم می‌شود. فقط تاکید ما و همه مسئولان جلسه بر حفظ حقوق حقه مردم آن هم در مسیر قانونی است.

به گفته وی در این ارتباط تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده و جای هیچ‌گونه نگرانی از سوی مردم و سهام‌داران این شرکت وجود ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان به دنبال توقف پروژه‌های سرمایه‌گذاری پدیده شاندیز نیستند و تاکنون نیز هیچ‌گونه پروژه‌ای از پروژه‌های شهر رویایی متوقف نشده و تنها موضوعی که اجرا شده توقف تبلیغات این شرکت بود.

معصوم در ارتباط با دیگر موارد مطرح شده در خبر خبر آنلاین نظیر محرز شدن تخلفات این شرکت در اراضی منابع طبیعی، گفت: من با هیچ خبرگزاری در این رابطه گفتگو نداشتم و تنها گفته‌ام که این جلسه با حضور دادستان کل کشور و مسئولان ارشد استان برگزار شده است.

نامه ٣٥ نماینده به روسای قوای مقننه و مجریه 

همچنین روز گذشته موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با دیگر به نامه ٣٥ نماینده به روسای قوای مقننه و مجریه برای رفع مشکل سهام‌داران و سپرده‌گذاران پدیده شاندیز و موسسه میزان اشاره کرد.

فروش سهام، بادکنکی است

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت رفع مشکل سهام‌داران و سپرده‌گذاران شرکت پدیده و موسسه میزان، افزود: اکنون قوه قضائیه از فروش سهام پدیده شاندیز جلوگیری و اعلام کرده که تاکنون این فروش به صورت بادکنکی بوده است.

وی ادامه داد: در این میان دادستان مشهد از سوی مردم به صورت مدعی‌العموم وارد قضیه شد که به دنبال این مشکلات، شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای را برگزار کرده و اختیاراتی به وزیر کشور واگذار کرده که وزیر کشور نیز اختیاراتی به استاندار خراسان‌رضوی داده و استاندار نیز نشست‌هایی را برای بررسی این مهم برگزار کرده است.

جلسات زودتر به نتیجه برسد

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: درخواست ما آن است که این جلسات به نتیجه برسد و زودتر این مهم تعیین تکلیف شود چرا که سهام‌داران پدیده شاندیز یا افرادی که در موسسه میزان سپرده‌گذاری کرده‌اند، مقصر نیستند.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت مسئولان بر فعالیت پدیده شاندیز و موسسه میزان قبل از شروع به کار اولیه، یادآور شد: مسئولان مربوطه باید از ابتدا نظارت می‌کردند و زمین و زیربنای ساختمان این موسسات را مورد ارزیابی قرار می‌دادند، پس اکنون جای این سوال باقی است که چرا تاکنون مسئولان نسبت به این تخلفات سکوت اختیار کرده‌اند؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
حتما مثله میزان تمهیدات اندیشیده شده که املاک بالا کشیده بشه و مردم برن اعتصاب غذا . . ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
خدا میداند که این نتیجه گیری و تصمیم گیری کی به سرانجام میرسه .... فکرکنم آقای ظریف باید بیاد حق ما رو بگیره این مسولین که اینگار نه اینگار .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
پس کارمندان بیکار شده چی که ماهها با مشکل دریافت حقوق مواجه شدند و در نهایت نیز با بسته شدن تک تک دفاتر بیکار شدند؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
اگر تخلفات پدیده مربوط به نداشتن مجوز های قانونی و تغییر کاربری است لازم به این همه جنجال نبود چون حتی دریک ساختمان 2 طبقه هم تخلفات اینچنینی صورت می گیرد چاره کار هم پرداخت حقوق منابع طبیعی و دولت است
در مورد قیمت سهام هم بهتر است تیم کارشناسی قیمت سهام را تعیین کنند و اگر کمتر از آخرین قیمت اعلام شده پدیده بود به همان میزان از سهام در اختیار مدیران کسر و به سهامداران داده شود
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
وقتی ... تصمیم گرفته پدیده رو کله پاکنه وباشعار عجیب حق مردم هم کارشو پیش میبره دیگه مگه خودخدا بیاد به داد شرکت وسهامداراش برسه وگرنه ازدست هیچکی کاری ساخته نیست
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
چرا مسولین حرف های خنده دارمیگن میشه پروزه ایی به این بزرگی را در 2هکتار جرا کرد ما هچ وقت بال سرمایه گذاری نبودید و نیستید و یک دفعه هم می خواهید به زاپن برسید و زیبا ترین شهر خاورمیانه یکم دوروبر را نگاه کنید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
به نظرم مسئولین فقط الکی به مردم وعده فردا و پس فردا میدن و وقت کشی و حرفی در مورد تخلف پدیده زدند ... مگر ای
پدیده قارچ بوده که یکباره رشد کرده وکسی ندیده !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
احتمالا چون دادستان محترم مدعی العموم هستند و به خواست مردم وارد ماجرا شدند مردم با بیش از 5 هزار امضا از ایشان به کمیسیون اصل نود شکایت کردند :)
سید حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
چند سوال
1-تصرف عدوانی 6 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه!!! خواهشا یک نفر رودخانه اطراف پروژه را بر روی نقشه جا نمایی کند تا مشخص شود پروژه در حریم رودخانه هست یا نه؟؟؟!!! 2- تصرف زمینهای کشاورزی!!! اگر پدیده در زمینهای ناب کشاورزی ساخته شده است چرا از ساختمانهای مسکن مهر که در کنار و در مجاورت پدیده است سخنی و اعتراضی از سوی آقایان و مسئولان و معاون حفظ .... در وزارت مسکن و یا ریاست سازمان منابع طبیعی به گوش نمی رسد؟؟!!
سید مهدی
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
از آیت الله لاریجانی خواهشمندیم
با عنایت به حضور قضات متعهد و مجرب در دستگاه قضا
شخضا بازنگری فوری در خصوص دادگستری خراسان رضوی و دادستان مشهد را در نظر داشته باشند.
کدام دادستان بالغ بر ۲۰ مصاحبه را در خصوص یک پرونده انجام می دهند؟
...
شما که بعد از ده ماه هنوز نتوانستید ...
چگونه می خواهید ۱۲۰هزار نفر از پدیده شکایت کنند و آنگاه چند سال لازم دارید که به این عده جواب دهید
احتمالا ده سالی باید بگذرد تا بتوانید جوابگوی این ۱۲۰هزار سهامدار باشید?
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار