کد خبر: ۶۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 26 July 2015

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه خسارات سیل به روستای لانیز سبب تلف شدن ۳۰۰ راس گوسفند شد، گفت:۴ خودرو سواری و وانت نیز در این روستا دچار سیل گرفتگی شده‌اند.
ابوالقاسم باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در بازدید از روستای سیل زده لانیز، اظهار داشت: ارتفاعات این چند روستا از جمله لانیز، سیجان، کندر و بخشی از استان تهران به یکدیگر وصل هستند وسیلی که در 28 تیرماه اتفاق افتاد، علاوه بر سیجان به سمت روستای لانیز نیز آمد.
وی با بیان اینکه از طریق گزارش‌های مردمی از وقوع سیل‌ در روستای لانیز باخبر شدیم، افزود: به سبب اینکه برق و تلفن در این روستا قطع شده بود، اطلاع در مورد وقوع سیل در این روستا با یک روز تاخیر انجام شد.
وی افزود: بر اساس گزارشات دامپزشکی و صندوق بیمه کشاورزی، حدود 300 راس دام گوسفند در سیل این روستا تلف شده که البته باید بررسی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه 4 خودرو سواری و وانت در این روستا دچار سیل گرفتگی شده‌اند، گفت: این خودروها همچنان در گل و لای گیر کرده‌اند.
باقری با اشاره به اینکه در روز دوم پس از سیل، برق به صورت موقت وصل شد، گفت: از روز سوم با تلاش نیروهای مخابرات، تلفن چند خانه وصل شد و مابقی نیز پس از مناسب سازی وضعیت راه‌ها انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مقرر شد مدیران مرتبط از جمله آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، بنیاد مسکن از نزدیک وضعیت موجود را مشاهده کنند تا اقدامات لازم برای این روستا را انجام دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه بنیاد مسکن ارزیابی اولیه خسارت بر ساختمان‌ها و معابر را دیده است، گفت: مقرر شد آب منطقه‌ای با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن لایروبی دره اصلی روستا را انجام دهند، چرا که در شرایط کنونی، بارندگی‌های بعدی خطرات جانی و تخریب بیشتری برای اهالی روستا به دنبال دارد.
وی با تاکید بر اینکه پس از لایروبی رودخانه، اقدامات مربوط به بازگشایی راه‌های دسترسی و معابر در روستاه باید انجام شود، خاطرنشان کرد: وصل برق و تلفن دائم نیز در دستور کار قرار دارد تا ساماندهی مناسبی به وضعیت روستا داده شود.
باقری با بیان اینکه از صبح یکشنبه یک دستگاه بولدزر توسط راه و شهرسازی در این منطقه برای انجام عملیات مستقر می‌شود، اظهار داشت: آب منطقه‌ای باید نظارت داشته و منابع طبیعی و آبخیزداری باید از بالادست بحث تثبیت اراضی را با احداث سیل‌بند و درختکاری داشته باشند تا از خطارات آتی جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: برآورد اولیه خسارت در استان البرز 15 تا 20 میلیارد تومان بوده که در بخش‌ها بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی باید به صورت جداگانه ارزیابی شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: بنیاد مسکن در این روستا خسارت 1 میلیارد و 650 میلیون تومانی را مشخص کرده که سایر دستگاه‌ها نیز باید ارزیابی خسارت این روستا را در بخش‌های مختلف و به تفکیک مشخص کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم نیز در بحث بیمه خودروها و بیمه کشاورزی باید همکاری داشته و کمک کنند، بیان کرد: پس از ارائه کامل خسارات اراضی و باغات توسط جهاد کشاورزی، میزان این خسارات برای دولت ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار