رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: مشکل اصلی امروز مرغداران کمبود و نبود دان مرغ است که به دلیل آن مرغ را با هر سنی وارد کشتارگاه می کنند.
کد خبر: ۶۶۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 12 October 2018

به گزارش تابناک : محمد یوسفی با بیان اینکه روز پنج شنبه قیمت مرغ در مرکز فروش میدان بهمن هر کیلوگرم یک هزار تومان ارزان تر از روز گذشته بوده است، افزود: قیمت اعلامی از سوی کارگروه تنظیم بازار مورد قبول نیست.

وی همچنین اظهارداشت: نرخ مورد اعلام از سوی این کارگروه کارشناسی شده نیست چرا که طبق نظر کارگروه مورد نظر باید 9 درصد به قیمت سال گذشته افزوده شود.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده هایی مانند ذرت و سویا 70 درصد نسبت به سال گذشته و اوائل امسال افزایش یافته است، ادامه داد: تخصیص ارز با نرخ چهار هزار و 200 تومان از زمان تک نرخی شدن برای واردات نهاده ها زمان بر شده است.

وی همچنین گفت: قیمت هر کیلوگرم ذرت تا اردیبهشت ماه سال جاری 720 تومان بوده این در حالیکه هم اکنون با نرخ یک هزار و 350 تومان به مرغداران تحویل می شود.

یوسفی افزود: هر کیلوگرم کنجاله سویا نیز طی اردیبهشت ماه امسال یک هزار و 350 تومان در اختیار مرغداران قرار می گرفت به طوری که امروز واحدهای مرغداری باید این نهاده را با میانگین نرخ دو هزار و 600 تومان تهیه کنند.

وی با بیان اینکه مرغداران به دلیل نبود دان، مرغ را با هر سنی وارد کشتارگاه می کنند، اظهارداشت: این مسئله در آینده بازار را با مشکل روبرو می کند.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی اذعان داشت: اشکال در سیستم توزیع از دیگر معضلات مهمی است که مرغداران با این مقوله به شدت دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه یادآورشد: بین فروشگاه های عرضه کننده مرغ در شهر تهران تا دو هزار و 500 تومان تفاوت قیمت وجود دارد این درحالی است که شب گذشته هر کیلوگرم مرغ زنده پنج هزار و 600 تومان به کشتارگاه عرضه شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار