مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت:تمامی بخاریهای چکه ای در مدرسه های این استان جمع آوری و با بخاری کاربراتی و تابشی جایگزین شد.
کد خبر: ۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲ 21 February 2015

سید هدایت الله هاشمی افزود: بر این اساس اگر در مدرسه ای این نوع از بخاری باقی مانده باشد هم اینک تعویض بخاریهای نفتی چکه ای تنها با اعلام نیاز از سوی مدیر مدرسه انجام می شود.

وی گفت: در این چارچوب تا پایان سال 1392 تعداد چهار هزار و 800 بخاری چکه ای در مدارس خراسان رضوی تعویض شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی افزود: بر این اساس تاکنون هیچ آماری از وجود بخاری نفتی چکه ای در استان نداریم لذا در صورت وجود حتی یک مورد، مسوول مدیر مدرسه است که در این خصوص بی توجهی کرده اند.

وی تاکید کرد: تمامی مدارس در صورت اعلام و تحویل بخاری نفتی چکه ای بلافاصله بخاری تابشی و کاربراتوری از اداره کل نوسازی دریافت می گیرند زیرا به رغم مشکلات اعتباری هنوز آمادگی تعویض و نوسازی وسایل گرمایشی را در مدارس داریم.

هاشمی نسب در ادامه گفت: امکان نظارت و بازرسی از 12 هزار و 500 مدرسه در استان وجود ندارد لذا این مدیران هستند که لازم است اعلام نیاز در این خصوص را بر عهده بگیرند.

وی افزود: در صورت عدم توجه مدیران مدارس نسبت به این موضوع مهم، اداره کل آموزش و پرورش مسوول برخورد با آنان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: این اداره کل با تعداد کم کارکنان خود تجهیز خوابگاههای دانش آموزی، مدارس روستایی و دیگر مدارس سطح استان را به وسایل گرمایشی ایمن در اولویت کاری دارد و هیچگونه مشکلی در این خصوص نداریم.

وی افزود: هر نوع بخاری، سامانه پکیج و موتورخانه نیازمند نگهداری و مراقبت برای کاربری صحیح است بنابراین توجه مدیران به عنوان مسوول مدرسه به این مسائل از اهمیت بالایی برخوردار است.

هاشمی نسب گفت: مدارس یک تا دو کلاسه به بخاری تابشی مجهز می شوند که تاکنون هفت هزار بخاری تابشی برای این تعداد کلاس در سطح استان خراسان رضوی توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایمن سازی محیط تحصیل مدارس از اولویتهای جدی در برنامه ریزیهای اداره کل نوسازی است افزود: پراکندگی مدارس و آموزشگاهها در خراسان رضوی بسیار زیاد است و همین مساله روند ارائه خدمات را با مشکلات مواجه می کند.

استان خراسان رضوی دارای یک میلیون و 120 هزار دانش آموز ، 12 هزار و 500 مدرسه، 53 هزار کلاس درس و 90 هزار معلم است.ک/3


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار