همزمان با روز اردبیل نمایشگاه آثار خط و خوشنویسی استاد عباس عرفانی در اردبیل گشایش یافت.
کد خبر: ۶۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 26 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و اهالی فرهنگ در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، از 35 اثر خط و خوشنویسی استاد عباس عرفانی در این نمایشگاه به مناسبت روز اردبیل رونمایی شد تا علاقه‌مندان بتوانند به مدت یک هفته از این نمایشگاه در محل نگارخانه خطایی بازدید کنند.

در این نمایشگاه علاوه بر آثار خوشنویسی استاد عباس عرفانی، 11 عکس تاریخی اردبیل نیز به همراه 20 عکس سیر تحول دانشگاه محقق اردبیلی و چهره‌های برجسته دانشگاهی در کنار این نمایشگاه به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

رئیس حوزه هنری اردبیل در این مراسم اظهار کرد: استاد عباس عرفانی از چهره‌های فاخر و ماندگار هنر خوشنویسی کشورمان است که همواره آثارش با خیل مخاطبان و علاقه‌مندان این رشته هنری روبه‌رو شده است.

امیر رجبی تصریح کرد: حرکت خوبی را در گرامیداشت روز اردبیل به همت همه دستگاه‌های فرهنگی و هنری در برپایی چنین رویدادهایی شاهد هستیم که امیدواریم همه در برگزاری شایسته برنامه‌های این ایام که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، مشارکتی جدی داشته باشند.

وی گفت: حوزه هنری نیز در کنار همه متولیان برنامه‌های هفته بزرگداشت استان اردبیل به ویژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در برپایی این نمایشگاه نیز همکاری نزدیکی را داشته سعی و تلاشش بر این است تا همه اهالی استان بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

رئیس حوزه هنری استان رونمایی از مجسمه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، جشن‌های مردمی، کارگاه تخصصی نقاشی و محافل ادبی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است که حوزه هنری نیز در حد وسع و توان در برگزاری آنها مشارکت دارد.

رجبی افزود: آخر این هفته آیین نکوداشت استاد عباس عرفانی نیز در کنار این نمایشگاه آثار خوشنویسی برگزار می‌شود که امیدواریم همه جامعه ما قدردان تلاش‌ها و زحمات چهره‌های فرهنگی، ‌هنری ارزشمندی همچون استاد عباس عرفانی باشند.

وی بیان کرد: حوزه هنری تلاش می‌کند تا به صورت سالانه از چهره‌ها و مفاخر فرهنگی و هنری استان تجلیل کند و در این زمینه انتظار می‌رود در بخش‌های مختلف این چهره‌ها شناسایی شده و در بانک اطلاعات مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار