ناظر گمرکات خراسان‌رضوی گفت: زعفران در بسته‌بندی‌های بالای ۳۰ گرم مهم‌ترین کالای صادراتی در استان خراسان رضوی در طول نیمه نخست امسال بوده است.
کد خبر: ۶۶۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 06 October 2018

به گزارش تابناک : امید جهانخواه اظهار داشت: بر اساس آمار کارشناسی نشده میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول نیمه نخست امسال یک میلیون و 378 هزار تن و ارزش آن 1116 میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از نظر وزنی 33 درصد و از نظر ارزش دلاری 32 درصد رشد داشته و باید گفت که با توجه به آمار واردات تراز تجاری استان خراسان رضوی در طول نیمه نخست امسال مثبت و معادل 940 میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تأکید کرد: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول نیمه نخست سال 96 از نظر وزنی یک میلیون و 36 هزار تن و از نظر ارزش دلاری 843 میلیون دلار بوده است.

جهانخواه افزود: از مجموع صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی در طول نیمه نخست امسال 4 میلیون و 326 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و 34 میلیون و 201 هزار دلار هم از بازارچه‌های مرزی دوغارون و باجگیران بوده است.

وی در ارتباط با مهم‌ترین اقلام صادراتی استان خراسان رضوی در طول نیمه نخست امسال، خاطرنشان کرد: زعفران در بسته‌بندی‌های بالای 30 گرم، کفپوش‌های منگوله‌باف، زعفران در بسته‌بندی زیر 30 گرم ویژه خرده‌فروشی و روغن‌های سبک و فرآورده‌های آن به جز بنزین عمده اقلام مهم صادراتی استان خراسان رضوی در نیمه نخست امسال بوده‌اند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: مهم‌ترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی در نیمه نخست امسال نیز افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی بوده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار