جانشین معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه گفت: ۵۰۰ مرکز آموزشی در داخل و خارج از کشور زیر مجموعه جامعه المصطفی العالمیه فعال هستند.
کد خبر: ۶۶۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 06 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مجید خالق‌پور اظهار کرد: ۵۰ هزار طلبه از ۱۱۰ ملیت در جامعه المصطفی العالمیه در قالب دوره‌های کوتاه مدت، بلند مدت و مجازی صاحب کد تحصیلی هستند و در حدود ۵۰ هزار طلبه نیز فارغ التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ مرکز جامعه المصطفی تأسیس کرده‌ایم، ادامه داد: ۵۰۰ مرکز آموزشی در داخل و خارج از کشور زیرمجموعه جامعه المصطفی فعال هستند و ۱۸۳ مرکز هم به صورت همکار فارغ از این مرکز مشغول فعالیت هستند، یعنی ارتباط ساختاری ندارند اما در اجرای رشته‌های جامعه المصطفی العالمیه فعالیت می‌کند.

جانشین معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه گفت: نظام آموزشی جامعه المصطفی به صورت رشته‌ای و سطوح تعریف می‌شود که این سطوح همان نظام سنتی حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه ارائه دروس در این مرکز به صورت حضوری، غیر حضوری و الکترونیکی و کوتاه مدت انجام می‌شود، عنوان کرد: ارائه دروس در دوره کوتاه مدت به صورت دوره آموزشی خاص یا بسته‌های تعریفی انجام می‌شود که افراد این دوره اعم از مسلمان و غیر مسلمان هستند.

حجت الاسلام خالق‌پور با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار پایان نامه و رساله توسط طلبه‌های مرکز دفاع شده و یک هزار کتاب و اثر توسط مراکز جامعه المصطفی تألیف شده است، عنوان کرد: هم اکنون ۱۷۰ رشته در این مرکز داریم که طلاب در ۱۴۰ رشته به صورت فعال مشغول به تحصیل هستند؛ هم چنین ۲۷۶ گروه علمی در داخل و خارج از کشور مشغول فعالیت هستند.

طراحی ۴۰۰ رشته در ۶ حوزه دانشی در جامعه المصطفی العالمیه

وی ادامه داد: با توجه به تصویب طرح تحول نظام آموزشی المصطفی نزدیک به ۴۰۰ رشته در ۶ حوزه دانشی طراحی شده و در حال راه‌اندازی است که شامل فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، علوم انسانی، زبان ادبیات و فرهنگ شناسی، تاریخ و سیره و تمدن اسلامی هستند.

جانشین معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه افزود: واحدهای آموزشی جامعه المصطفی بر اساس ۶ حوزه‌های دانشی ذکر شده در نظر گرفته شده و ۶ مجتمع آموزش عالی ناظر به این عنوان‌های آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳۰۰ طلبه در دوره‌ها و رشته‌های مختلف جامعه المصطفی در سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: متقاضیان تحصیل در جامعه المصطفی العالمیه در سامانه سمپا ثبت‌نام کرده و پس از احراز شرایط در دوره تمهیدی یک‌ساله مشغول فراگیری زبان فارسی و متون معارف اسلامی می‌شوند که در دوره معارف اسلامی دو واحد هدایت تحصیلی را می‌گذرانند تا با نگاهی جامع به انتخاب رشته دست بزنند.

حجت الاسلام خالق‌پور گفت: حدود ۷۰ نمایندگی المصطفی در دنیا داریم که ۶۵ سند راهبردی برای اینان طراحی و ابلاغ‌شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار