کارشناس تغذیه:
یزد - ایرنا - کارشناس کنترل کیفیت مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: مواد خوردنی و بهداشتی بسته بندی شده باید دارای پروانه از سازمان غذا و دارو باشند.
کد خبر: ۶۶۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 26 September 2018

 حسین زارع بیدکی افزود: در حال حاضر تمام تولیدکنندگان مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که محصولات خود را به صورت بازرگانی و با نام تجاری عرضه می‌کنند مکلف به اخذ پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و داروی کشور هستند.
وی اضافه کرد: شماره این پروانه در ذیل لوگوی مخصوص سیب سبز سلامت بر روی محصول درج می گردد.
این کارشناس تصریح کرد: این پروانه شامل 2 سری عدد است که با ممیز از هم تفکیک شده اند.
زارع بیدکی اظهار داشت: ابتدا یک عدد 2 رقمی که معرف استان محل تولید آن محصول بوده درج شده و بعد از ممیز یک عدد چهار یا پنج رقمی است که عدد چهار رقمی اختصاص به محصولات کارگاهی و عدد پنج رقمی مخصوص محصولات کارخانه ای است.
وی گفت: سازمان غذا و دارو جهت صدور و تمدید این پروانه با در اختیار داشتن آزمایشگاه های پیشرفته مواد غذایی و بهداشتی همچنین با به کارگیری کارشناسان مجرب ضمن بررسی همه جانبه تجهیزات و میزان رعایت ضوابط بهداشتی نسبت به صدور این پروانه اقدام‌می نماید.
کارشناس کنترل کیفیت مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: همچنین با بررسی کمی و کیفی، حداقل‌ها و حداکثرهای آزمایشگاهی مربوط به مواد اولیه و محصول نسبت به ، تمدید، لغو و بعضا پلمپ خط تولید، توقیف محصولات تولید و یا حتی معرفی تولید کننده متخلف به مراجع قضایی اقدام می نماید.
زارع بیدکی افزود:‌ لازم است مردم هنگام خرید محصولات بسته بندی شده با دقت به داشتن پروانه بهداشتی ساخت توجه نمایند و از خرید محصولات فاقد پروانه مزبور خودداری و فروش محصولات بسته بندی شده فاقد پروانه بهداشتی ساخت توسط فروشندگان را با شماره گیری تلفن 190 به بازرسین بهداشت منطقه‌ خود اعلام‌ نمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار