در نامه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به دکتر روحانی خواستار شد؛
عزیزی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تعیین تکلیف وضع میزان و پدیده شاندیز شد و انتساب به برخی نهادها، تبلیغ گسترده و حضور استانداران وقت را موثر در سرمایه‌گذاری مردم در این مجموعه‌ها برشمرد.
کد خبر: ۶۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 23 July 2015



پدیده و میزان تعیین‌تکلیف شوند

به گزارش تابناک خراسان رضوی، عبدالرضا عزیزی نامه‌ای به رئیس‌جمهور  برای وضعیت پدیده شاندیز و موسسه میزان ارسال کرد که متن آن بدین شرح است:

همان‌گونه که مستحضرید عده فراوانی از شهروندانی که ما و شما توفیق خدمت به آن‌ها را داریم، با اعتماد نسبت به سیاست‌های نظام پولی و مالی کشور در موضوع خصوصی‌سازی و حمایت از بخش‌های تعاونی، به درجات گوناگون وقابل ملاحظه‌ای هم از حیث تعداد سپرده‌گذاران وهم از جهت میزان سپرده به‌ویژه در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در شرکت مالی و اعتباری «میزان» و شرکت «پدیده شاندیز»، بعضا با فروش مایملک ضروری خود اقدام به تودیع وجوهی برای حفظ ارزش نقدینگی و سرمایه‌گذاری نمودند که البته انتساب به برخی از نهادها و قوا و تبلیغات گسترده رسانه‌های مکتوب و دیداری چه محلی و چه ملی و نیز حضور استانداران وقت در محل شرکت در تشویق آنان بی‌تاثیر نبود وحال آنکه با توجه به مسبوق به سابقه‌بودن چنین شرکت‌هایی این امر می‌بایست با دقت بیشتری انجام می‌شد و ادارات ثبت شرکت‌ها و نهادهای انتظامی و اطلاعاتی و به خصوص وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی، راه وشهرسازی، تعاون کار ورفاه اجتماعی، کشور، جهاد کشاورزی، قوه قضائیه، بانک مرکزی و دادگستری که سوابق امر نزد آن‌ها محرز بود، می‌توانستند با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به موقع، از وقوع تخلف یا بلند پروازی‌های غیراصولی و غیرمحاسباتی موسسه و شرکت مذکور در استان‌های فوق‌الذکر حداقل به میزان قابل ملاحظه‌ای جلوگیری کرده و از ورود خدشه به حیثیت دستگاه‌های اجرایی و قضایی و علی‌الخصوص آینده بخش خصوصی ممانعت نموده و این‌گونه مردم را مضطرب نسازند.

 در اینجا شایسته می‌دانم  توجه حضرت‌عالی را به نکات زیر  جلب نمایم:

 ۱- کمیسیون اجتماعی به‌دلیل ابعاد وسیع اجتماعی این  سوءعملکردها در تاریخ 94/4/23 اقدام به دعوت از مسئولان ذی‌ربط در هر سه قوه نمود و موضوع را به تفصیل بررسی نمود.

 ۲- به‌عنوان نقض یک اصل بدیهی، اطلاع‌رسانی نه تنها در  مراحل پیشینی‌ و قبل از هجوم سپرده‌گذاران و سهام‌داران برای افتتاح حساب مشارکت، صورت نگرفت بلکه اکنون نیز به درستی صورت نمی‌گیرد .

 ۳- پیشنهاد مشخص  کمیسیون اجتماعی مجلس شورای  اسلامی آن است که حضرت‌عالی طی دستوری کلیه مبادی نامبرده را موظف به ارائه گزارش‌های روشن از اقدامات حمایتی و جبرانی خود بنمایید.

 ۴- در این خصوص فرجه‌ای نیز تعیین شود تا دستگاه‌های  درگیر بتوانند با محوریت استانداران ضمن اینکه گزارش‌های خود را در قالب یک گزارش واحد ارائه کنند.

 ۵- در یک اقدام پیشگیرانه، مسئولیت مراکز امنیتی واقتصادی  استان در مورد تایید نهایی و نظارت مستمر بر پروژه‌های اقتصادی مهم هر استان مشخص شود و در مورد موسسه و شرکت مذکور نیز دلیل و انگیزه کم کاری احتمالی آنان تشریح شود.

 ۶- لازم است با دستور حضرت‌عالی، گزارش دیگری نیز از کم  وکیف اجرای امور در هیئت یا هیئت‌های تصفیه، به اطلاع برسد و در آن مشخص شود که «تقویم» اموال ودارایی‌های «میزان» چه زمان به پایان می‌رسد و تاکنون چه معلوماتی حاصل شده است.

۷- در کنار مردم، کارکنان این موسسات نیز شغل خود را  از دست داده‌اند، دولت محترم تدبیر و امید چه راهکاری را برای این قشر ضعیف که تاوان عملکرد غیر اصولی برخی دستگاه‌های اجرایی را پس می‌دهند، اندیشیده یا پیشنهاد می‌نماید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
به نظرم هیات تسویه درسته نه هیئت تصفیه!!!
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
باتشکر، نمایندگان محترم باید پیگیر باشید که مبلغی به صورت ورود سرمایه گذار یا خط اعتباری از طرف بانک مرکزی برای پرداخت به سپرده گذاران میزان منظور شود تا بیش از این مسئله بحرانی تر نشود و بعد از گذشت بیش از 6 ماه انصاف نیست مردمان خطه خراسان بیش از این در پیچ خم تحقیق, تفحصات مسئولان و جلسات مزاکرات قرار گیرند .

والله این پرداخت های زیر 1 و 2 و3 میلیونی فرصت خریدن و دهن کجی به همه سپرده گذارانی است که مبالغ بالای 10 و 30 و 100میلیون و ... دارند است. تمام کسانی که از اولین روز ایجاد این بحران دچار مشکل شدن و معترض بودند و پیگیر ،کسانی هستند که مبالغ بالایی دارند و هنوز بعد از گذشت 6 ماه به پول خود نرسیده اند .
مال باخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
قابل توجه قوای محترم مجریه و قضائیه:
خیلی جالبه بانک صادرات مگه کل اموال میزان را به حساب خودش نگرفته...
شعب میزان میگن حسابها از اول تیرماه 94 تحویل داده شده...
پس چراسود حساب های مردم را از اول اسفند 93 بدون اطلاع صاحب حساب برداشتند...
دزدی توروز روشن ...
مگه میشه مگه داریم...
MADE IN IRAN
مال باخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
ای بابا هئیت تسویه کیلوئی چنده...
فقط اگه برج فرامرزش رابفروشن تمام بدهی های میزان پرداخت خواهد شد...
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
مگه چکار کردن فقط پولتو خوردن دیگه تازه خیلی با معرفتن که گذاشتن زنده باشیم و نفس بکشیم مگه اینهمه لطف رو میشه جبران کرد . آخه ما که چیزی نداشتیم هرچی داریم از صدقه سری همین آقایونه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار