مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه روزانه 10 تُن مرغ منجمد در استان عرضه می‌شود، اعلام کرد: قیمت مرغ گرم 20 درصد کاهش‌یافته و بین 8 هزار و 700 تا 9 هزار 150 تومان به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۶۵۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 04 September 2018

کاهش 20 درصدی قیمت مرغ گرم در قزوین

به گزارش تابناک قزوین،شهرام رحمانی مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که ساعتی پیش در سالن جلسات معاونت اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد:

در این جلسه شهرام رحمانی مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به قیمت گوشت در درب مغازه‌ها اعلام کرد: گوشت گوسفندی هر کیلو 62 هزار تومان، گوشت گوسفندی مخلوط 54 هزار تومان، لاشه 51 هزار تومان و گوسفند زنده با افزایش قیمت روبه‌رو بوده و به 26 هزار تومان رسیده است؛ همچنین قیمت گوشت گوساله مخلوط 54 هزار تومان و گوساله زنده نیز هر کیلو 21 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه روزانه 10 تُن مرغ منجمد در استان عرضه می‌شود، اظهار کرد: قیمت مرغ گرم 20 درصد کاهش‌یافته و بین 8 هزار و 700 تا 9 هزار 150 تومان به فروش می‌رسد.

رحمانی افزود: از ابتدای عرضه مرغ منجمد در استان 416 تُن در بازار توزیع‌شده که در مردادماه 103 تُن و از ابتدای شهریورماه تاکنون نیز 113 تُن عرضه و 410 تُن مرغ منجمد نیز ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه 500 تُن گوشت منجمد در سطح بیمارستان‌ها مراکز نظامی، انتظامی و دانشگاهی توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: ازاین‌پس واردکننده‌های گوشت منجمد زیرمجموعه پشتیبانی امور دام فعالیت خواهند کرد و استان‌ها بایستی نیاز خود را اعلام کنند و طبق مذاکرات صورت گرفته استان قزوین نیز ماهانه 500 تُن گوشت اعلام نیاز کرده است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان در خصوص گوشت گرم وارداتی عنوان کرد: هفت تن گوشت گرم وارداتی عرضه‌شده که چهار تن آن در هفته گذشته و سه تن نیز در هفته جاری بوده است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

رحمانی بر اساس مصوبات جلسات پیشین مرغ داران بایستی 20 درصد تولیدات تخم‌مرغ خود را برای تنظیم بازار عرضه کنند که در این راستا 102 تُن ذخیره‌سازی و 24 تُن عرضه شد.

وی عنوان کرد: قیمت هر شانه تخم‌مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی سازمان جهاد کشاورزی استان 14 هزار تومان و در بازار بین 16 تا 18 هزار تومان در نوسان است.

این مسئول قیمت شکر را هر کیلو 3 هزار و 150 هزار تومان، قند 3 هزار 500 تومان، پنیر 400 گرمی 4 هزار و 200 تومان، کره پاستوریزه 250 گرمی 3 هزار و 800 تومان اعلام کرد.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: برای میوه شب عید نیز 500 تُن سیب و 1000 تُن پرتقال درخواست دادده‌ایم.

فرشید گرامی پور مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چرخه عرضه گوشت گرم وارداتی مطلوب تعریف‌شده اظهار کرد: واردات گوشت گرم کاهش‌یافته و لازم است نیاز خود را اعلام کرده و به این طریق 20 تا 25 تُن موردنیاز استان را تأمین کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار