عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکایی‌ها در طرح ادله های خود با روسیه هم همین رویه را دنبال کردند، آنها برای اخذ رأی به نفع خودشان حاضرند هر اتهامی به ایران بزنند و حتی خود را تحقیر کنند و موضوعاتی چون نقش ایران در انتخابات آمریکا را مطرح کنند. البته ما از برخی نهادهای نظامی و امنیتی آمریکا اطلاعاتی داریم که در صورت طرح آنها بسیار منعجب خواهند شد.
کد خبر: ۶۴۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 01 September 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی در خصوص شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه، گفت: ایران با شکایت در دیوان لاهه اقدام مثبتی را دنبال کرد، زیرا ما نباید در مقابل رایزنی‌های مالی آمریکا ساکت بنشینیم. به نظر روند رسیدگی به پرونده در دیوان هم به خوبی طی می‌شود، البته حکم اولیه به نفع ایران صادر شده اما طرف مقابل هم بسیار تلاش می‌کند و از وکلای دقیقی برخوردار است.

آمریکایی‌ها برای اخذ رأی به نفع خود از نفوذشان در زمینه‌های مختلف بهره می‌برند

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علاوه بر این آمریکایی‌ها نفوذ متفاوتی در زمینه‌های مختلف دارد از سوی دیگر آمریکایی ها و صهیونیست‌ها در این مورد سابقه دارند و وقتی این مجامع بین المللی به نفع آنها رأی ندهد، به راحتی از آنها خارج می‌شوند.

وی افزود: آمریکا در رابطه با معاهده پاریس، یونسکو و یا شورای امنیت به همین شیوه برخورد کرد، در واقع آمریکا از این مجامع برای مستمسک کردن کشورهای غیر همسو با خود استفاده می‌کند. جمهوری اسلامی ایران سابقا موضوعات دیگر را هم در دیوان دنبال کرده است.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: ایران به موجب شکایت مذکور در دیوان توانست 1.7 دهم میلیارد آمریکا را محکوم کند، ایران از وکلای خوب داخلی و خارجی در لاهه برخوردار است که امیدواریم به کمک آنها در این طرح دعوا هم بتوانیم آنها را شکست دهیم.

آمریکا برای اخذ رأی در دیوان لاهه هر اتهامی به ایران می‌زند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طرح ادله های خود با روسیه هم همین رویه را دنبال کردند، آنها برای اخذ رأی به نفع خودشان حاضرند هر اتهامی به ایران بزنند و حتی خود را تحقیر کنند و موضوعاتی چون نقش ایران در انتخابات آمریکا را مطرح کنند. البته ما از برخی نهادهای نظامی و امنیتی آمریکا اطلاعاتی داریم که در صورت طرح آنها بسیار منعجب خواهند شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران بر پایه معاهده مودت استدال‌های منطقی ارایه کرده است، هرچند طرف‌های آمریکایی صلاحیت حقوقی ندارند و تنها از تعصب سیاسی برخوردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار