آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه ۷ هزار مترمربعی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی قوچان صبح امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 30 August 2018

به گزارش تابناک : آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه ۷ هزار مترمربعی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی قوچان صبح امروز با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

دانشکده فنی و مهندسی با هدف تامین فضای آموزشی و افزایش سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی مطابق با استانداردهای وزارت علوم در زیربنای ۷ هزار و ۶۴۵ متر مربع و اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال در ۴ طبقه به‌بهره‌برداری رسید که دارای ۳۷ کلاس درس با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ نفر، آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۳۵ نفر،کتابخانه و سالن مطالعه به‌مساحت ۳۸۵ متر مربع، سالن جلسات و ۳۰ اتاق ویژه گروه‌های آموزشی است.

پروژه احداث سلف سرویس دانشگاه نیز دارای ۴۰میلیارد ریال اعتبار در زیربنای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع ساخته می‌شود که ظرفیت سالن ۷۰۰ نفری دارد و مساحت آشپزخانه ۲۰۰ مترمربع و انبار و سردخانه ۱۰۰ مترمربع بوده که در طراحی پیش‌بینی شده، احداث طبقات اول و دوم در نظر گرفته شده است.

قوچان قطب اصلی کشاورزی و دامداری منطقه است

امام جمعه قوچان در این مراسم با یادآوری این مطلب که ۱۳ مرکز علمی و دولتی در این شهرستان وجود دارد؛ گفت: این شهر مرکز تولیدات کشاورزی و دامی بوده و در کنار دانشگاه صنعتی نیازمند یک دانشگاه کشاورزی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی یادآور شد: قوچان با وجود دانشگاه صنعتی توانسته در مسائل مختلف پیشرفت کند و صنعت شهرستان بد نیست، بنابراین، ایجاد دانشگاه کشاورزی می‌تواند توسعه و رشد را در این زمینه به‌وجود آورد.

آزادراه مشهد- قوچان بهترین مزیت برای واحدهای صنعتی و آموزشی است

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به‌روند مطالعاتی شکل‌گیری دانشگاه صنعتی؛ گفت: این شهرستان به‌دلیل نزدیکی به‌مشهد یک شهر دانشگاهی محسوب می‌شود و اولویت دوم دانشجویان در سطح استان برای ادامه تحصیل است.

هادی شوشتری با بیان اینکه قوچان چالش کاهش ورودی در مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های مختلف را ندارد و این تهدید کمتر دیده می‌شود؛ بیان کرد: پهنه شمال شرق کشور تمرکزی روی رسته‌های فنی و مهندسی ندارد، بنابراین دانشگاه صنعتی قوچان می‌تواند به‌یک دانشگاه مهم در میان استان‌های گلستان و خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی تبدیل شود.

وی با اشاره به‌این موضوع که قطعه اول آزادراه مشهد- قوچان در حال انجام است و این پروژه مزیتی برای واحدهای صنعتی و آموزشی است؛ تصریح کرد: بسیاری از دانشگاه‌های مهم دنیا در شهرهای کوچک بوده و می‌توان سرریز دانشجو و صنعت استان را به‌این شهر هدایت کرد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی افزود: همه مقدمات تبدیل دانشگاه صنعتی قوچان به‌یکی از دانشگاه‌های مهم شرق کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و امید می‌رود راهی برای تحقق راهبری دانشگاه شود.

۵۷ درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان بومی خراسان رضوی هستند

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان با یادآوری این مطلب که این دانشگاه با قدمت ۱۲ ساله روندی رو به‌رشد را طی می‌کند؛ بیان کرد: طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری رخ داده، به‌طوری که بر اساس آخرین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، این دانشگاه در میان ۱۴ دانشگاه صنعتی برتر کشور قرار دارد.

علی‌اصغر بهشتی تأکید کرد: این دانشگاه با تغییر رویه خود از روند کمی به‌کیفی در فرایند پذیرش دانشجو و سامان‌دهی وضعیت جذب اعضای هیأت علمی به دنبال انجام پژوهش‌های کاربردی و ارتباط بهتر با بخش صنعت است.

وی با اشاره به‌تحصیل ۲ هزار ۹۹۶ دانشجو در این دانشگاه طی سال جاری؛ افزود: ۱۷ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی خراسان رضوی، ۱۵ درصد شهرستان قوچان و ۴۳ درصد غیربومی هستند و نسبت دانشجوی روزانه به‌اعضای هیأت علمی ۳۶ است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار