شورای اداری استان؛
برنامه لنده یک افق امید بخشی برای این شهرستان و تجربه ای برای تعمیم آن در استان است وهمه باید یک دل و یک صدا دست به دست هم داده برای سایر مناطق استان تلاش کنیم.
کد خبر: ۶۴۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۸ 30 August 2018

تابناک؛ ششمین شورای اداری استان با حضور دکتراحمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ومهندس سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور با هدف تبیین طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده به عنوان پایلویت اقتصادی برگزار شد.

تبیین طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده در شورای اداری استان با حضور مسئولین بنیاد مستضعفاندر این نشست استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تبریک اعیاد قربان و غدیرخم، هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان دولت رجایی و باهنر گفت: بنیاد مستضعفان کشور برای تحرک و پیگیری فعالیت ها و اقدامات در شهرستان لنده از الگوهای مختلفی استفاده کرد و به مدیران درسی آموخت که باید از صندلی ها جدا شد و به صورت میدانی و عملیاتی کار کرد.
علی محمد احمدی اظهار داشت: همه برنامه ها، فعالیت ها و سیاست های بنیاد مستضعفان در لنده نشان از فرهنگ کار و تلاش دارد و از زمان انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت مهندس سعیدی کیا پنج بار به این شهرستان سفر کرده و اقدامات ارزشمندی آغاز شده است.
وی اظهار داشت: برنامه لنده یک افق امید بخشی برای این شهرستان و تجربه ای برای تعمیم آن در استان است وهمه باید یک دل و یک صدا دست به دست هم داده برای سایر مناطق استان تلاش کنیم.
استاندار تصریح کرد: همه در تلاشیم تا در کنار برنامه توسعه ششم، برنامه پنج ساله استانی و آمایش و همراه با کمک های مالی و منابع اعتباری استانی و ملی و حمایت های ارزنده بنیاد مستضعفان کشور، یک برنامه ریزی نوین و کلاسیک برای شهرستان لنده رقم زده شود.
وی تاکید کرد: ابتدا باید همه اقدامات با دقت، کیفیت و طبق برنامه زمانبندی شده به پیش بروند و دوم اینکه ظرفیت ها و مزیت های لنده که بیش از قلعه گنج کرمان است به یک خروجی ارزشمندی برسد و الگویی در دل زاگرس ایجاد گردد تا از تجربیات آن برای مناطق محروم دیگر کشور بهره گرفت.
احمدی با اشاره به اینکه، نگاه ما صرفا آوردن منابع مالی از بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی نیست، بیان کرد: نگاه ما به بنیاد مستضعفان این است که مکمل دولت و دستگاه های اجرایی استان و مردم منطقه برای خلق درآمد، رفع مشکلات و پیشرفت و توسعه باشد.
استاندار تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی استان و بانک ها با تعامل و باید بدور از بروکراسی و کوتاهی در وظایف در کنار بنیاد علوی باشند و برای تحقق این هدف با تمام توان، ظرفیت و آمادگی کامل همراه باشند تا فرصتی که ایجاد شده به یک نقطه قوت و راهی میان بر برای توسعه این مناطق محروم باشد.
احمدی یادآور شد: شهرستان بهمئی از سوی دولت و وزارت کشور در این استان هم به عنوان پایلوت اقتصادی استان معرفی شده است و برای تحقق این هدف بزرگ از بنیاد مستضعفان هم انتظار است در این شهرستان یار و مددکار ما باشند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشورهم گفت: حرکت سازندگی را برای یک دوران حدود هفت ساله در لنده آغاز کرده ایم و در این مسیر استاندار با جدیت و تمام توان پای کار است و مردم هم باید به خوبی وارد عمل شوند.
محمد سعیدی کیا، نقش همراهی استان ها در اجرای طرح های توسعه ای و محرومیت زدایی را محسوس دانست و بیان کرد: محور کار مردم است و برنامه ها و هدفگذاری ها نیز در این راستا عملیاتی می شوند.
سعیدی کیا با اشاره به اینکه، شعار ما کار با مردم و برای مردم است، گفت: علیرغم همه اقدامات انجام شده، آبادانی کامل مناطق محروم محقق نشده است و الگو سازی مردم محور برای رشد مناطق مورد تاکید قرار گرفته است.
وی  با بیان اینکه، تلاش ها و اقدامات بسیار فراوان و شایسته با هدف توسعه مناطق مختلف کشور انجام شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: ایجاد امید و انگیزه برای کار و اشتغال را لازمه حرکت های توسعه ای می دانیم.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به صندوق های توسعه روستایی فعال شده در مناطق هدف، گفت: طرح های اجرایی باید توجیه اقتصادی و ضمانت اجرایی داشته و نتیجه بخش نیز باشند.
سعیدی کیا با تاکید بر ارائه تسهیلات خروجی محور به جامعه هدف، بیان داشت: جذب به جا وحداکثری تسهیلات زمینه ساز ارائه و تخصیص بیشتر اعتبارات در این مناطق خواهد شد.
سعیدی کیا از اجرای طرح های محرومیت زدایی در مناطق مختلف خبر داد و بیان داشت: در خصوص طرح ها و برنامه های محرومیت زدایی همکاری و هماهنگی لازم با دولت در محورهای مختلف انجام می شود.

تنظیم`مجید مرادی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار