مسئول تشکیلات مردمی انصارالله جهرم اعلام کرد: در دهه‌ ولایت در چهارمین جشن اهدای جهیزیه در شهرستان جهرم مبالغ و کالاهایی جمعاً به ارزش حدود 35 میلیون تومان جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۶۴۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 29 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا مصلی‌نژاد افزود: این کمک‌ها به دست 11 نفر از نوعروسان آبرودار و کم‌بضاعت شهرستان جهرم رسید.
وی هدف از برگزاری این برنامه را ترویج ازدواج آسان، از بین بردن بدعت‌ها و رسوم اشتباه عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ‌ریزی‌های صورت‌ گرفته جشن‌های اهدای جهیزیه تشکیلات مردمی انصارالله به فاصله‌ دو ماه برگزار می‌شود.
مسئول پویش مردمی انصارالله گفت: در بهمن ماه سال گذشته با راه‌اندازی این پویش در امامزاده بی‌بی‌گنج‌بانو، 50 خانواده جهرمی جهیزیه این نوعروسان را تهیه کردند.
وی افزود: اقلام تهیه‌ شده برای هر سری جهیزیه شامل یخچال، اجاق گاز، جارو برقی، وسایل آشپزخانه، تخت و کمد با هزینه‌ای افزون بر 30 میلیون تومان بود.
به گفته‌ی مصلی‌نژاد در تابستان جاری همچنین 35 نوعروس با اهدای جهزیه توسط اعضای این مؤسسه به ارزش یک میلیارد ریال راهی خانه‌ بخت شدند.
وی اظهار کرد: بیش از پنج سال است که تشکیلات مردمی انصارالله به همت تعدادی از جوانان طلاب و دانشجویان شهرستان جهرم تشکیل شده است.
وی ابراز کرد: در حال حاضر تشکیلات مردمی انصارالله در قالب پنج کارگروه در حال فعالیت است که عبارتند از: کارگروه خیریه، کارگروه اعتقادی، کارگروه رسانه، کارگروه همایش و گعده‌های عمومی و کارگروه آسیب‌های اجتماعی.
پیشتر خیّران نیک‌اندیش در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه‌ مسجد نو برای تهیه جهیزیه برای دختران بی‌سرپرست، بانی شدند.
در این جلسه ده نفر بانی تهیه‌ اقلامی چون یخچال، لباسشویی، اجاق گاز، فرش، دو دستگاه تلویزیون و پنج تخته پتو برای تأمین بخشی از جهیزیه این نوعروسان شدند.
35 نوعروس جهرمی نیز با اهدای جهیزیه توسط اعضای یک موسسه خیریه جمعا به ارزش ریالی یک میلیارد ریال در خرداد ماه راهی خانه‌ بخت شدند‌.
همچنین گفته شده با تاسیس دفتر کانون رضوی در شهرستان جهرم، این کانون در زمینه‌ اهدای جهیزیه به نیازمندان نیز فعال خواهد بود.
محمد بذرافشان، مدیر کل کمیته‌ امداد امام خمینی فارس چند هفته پیش در جهرم گفت: صف‌های نوبت جهیزیه برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان جهرم تا پایان مردادماه، به صفر می‌رسد.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار