زلزله‌ای به قدرت 5.9 ریشتر ساعت 2 و 43 دقیقه و 25 ثانیه بامداد امروز (یکشنبه) حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زلزله در عمق 8 کیلومتری زمین بوقوع پیوست. کانون این زلزله در موقعیت 34.63 عرض شمالی و 46.22 طول شرقی ثبت شده است.

همچنین 2 پس لرزه 3.2 و 3.9 ریشتری تازه آباد کرمانشاه را لرزاند.

مرکز این زمین‌لرزه غرب ایران و در استان کرمانشاه تعیین شده است. هنوز گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی این سانحه منتشر نشده است.

زلزله بامداد امروز در اکثر شهرهای استان کرمانشاه احساس شد و بیشتر مردم شهرهای کرمانشاه و سلیمانیه عراق از خانه‌های خود خارج شده و در خیابانها و بوستانها به سر می برند.

تازه‌آباد یکی از شهرهای استان کرمانشاه در غرب ایران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی قرار دارد.

شدت این زلزله به قدری بوده که در استان‌های مختلف عراق و ایران نیز حس شده است. مردم شهرهای کرمانشاه (در ایران) و سلیمانیه (عراق) از خانه‌های خود خارج شده و به خیابان‌ها آمده‌اند.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا اما شدت این زلزله را 6.1 ریشتر و مرکز آن را 31 کیلومتری غرب جوانرود اعلام کرد.

براسا این گزارش؛ زلزله در شهرهای تازه‌آباد، جوانرود، کرمانشاه، سنندج، مریوان، بوکان، سقز، مهاباد محسوس بوده و مردم از خانه‌هایشان بیرون آمده‌اند.

۰۸:۰۰ - پرواز بالگردهای اورژانس بر فراز کرمانشاه برای ارزیابی مناطق زلزله زده/۲۴۱ مجروح و دو فوتی تا ساعت ۸ صبح

محمد کرم درآبادی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق هشت کیلومتری تازه آباد کرمانشاه اظهار کرد: بلافاصله پنج تیم ارزیاب و واکنش سریع اورژانس به منطقه اعزام شده‌اند.

وی افزود: به علت این زمین لرزه تا کنون ۲نفر جان خود را از دست داده و ۲۴۱ نفر مصدوم شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: پرواز بالگردهای اورژانس کشور در آسمان استان کرمانشاه جهت ارزیابی دقیق‌تر به مناطق زلزله زده انجام گرفته است.

۵:۰۶- اعزام ۸ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده/همه در حالت آماده باش هستند

به دنبال وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری که ساعاتی پیش در تازه‌آباد از توابع استان کرمانشاه رخ داد ستاد بحران استان کرمانشاه به حالت آماده‌باش درآمدند.

عزیزی مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز از اعزام ۸ تیم ارزیاب این جمعیت برای برآورد خسارت و کمک به این مناطق خبر داد.

 ۴:۴۵- تازه آباد کرمانشاه باز هم لرزید

زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر ساعت 3 و 55 دقیقه و 5 ثانیه و زلزله ای دیگر به بزرگی 4 ریشتر ساعت 3 و 17 دقیقه و 46 ثانیه بامداد امروز (یکشنبه) حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را دوباره را لرزاند.

این زلزله در عمق 12 و 6 کیلومتری زمین بوقوع پیوست.

پیش از این نیز زلزله های 5.9، 3.2، 3.9 و 3.4 ریشتری این منطقه را لرزانده بود.

 

۴:۴۴- ۹۰مصدوم تا کنون

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه  ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه زلزله تازه آباد تا کنون  ۹۰ مصدوم داشته است، گفت: این مصدومان اغلب به شکل سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند که یک نفر از مصدومین شهرستان جوانرود به مرکز استان اعزام شده است.

وی افزود: همچنین ۱۵ نفر در بخش کوزران مصدوم و تحت درمان قرار گرفته اند اما متاسفانه یک نفر از هم استانی‌های ما در روستای چم زرشک ثلاث باباجانی جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به ریزش در گردنه سیاتایر ثلاث باباجانی تصریح کرد: تمامی محور‌های مواصلاتی مناطق زلزله زده وصل هستند و هیچ جاده‌ای بسته نیست.

 استاندار کرمانشاه گفت: برق سرپل ذهاب کاملا وصل است و برق اکثر مناطق زلزله‌زده ثلاث باباجانی نیز وصل شده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت ارایه خدمات به مردم در شرایط بحران؛ دستگاهها باید در آماده باش و پای کار باشند، نه تعطیل شده یا تاخیر داشته باشند‌.

رضا محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز گفت: براثر وقوع این زلزله برق برخی از مناطق روستایی استان قطع شده که هم اکنون نیروهای اداره برق مشغول رفع مشکل هستند. نیروهای امداد رسان نیز هم اکنون در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز به مردم کمک رسانی کنند.

دوربین مداربسته جایگاه گاز در شهرستان ثلاث باباجانی