معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور انسانی جنایت ائتلاف سعودی علیه کودکان یمنی را محکوم و اعلام کرد که در بمباران آوارگان یمنی توسط جنگنده های ائتلاف ۲۲ کودک و ۴ زن کشته شدند.
کد خبر: ۶۴۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 25 August 2018

سازمان ملل جنایت ائتلاف سعودی علیه کودکان یمنی را محکوم کرد

به گزارش تابناک قزوین به نقل از القدس العربی، مارک لکوک معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی افزود: روز پنجشنبه ۲۴ زن و کودک یمنی که در حال فرار از مناطق تحت نزاع در یمن بودند در بمباران جنگنده های ائتلاف کشته شدند و علاوه بر این ۴ کودک دیگر در حمله هوایی جداگانه در منطقه الدریهمی در جنوب الحدیده کشته شدند.

معاون دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: این برای دومین بار در طی دو هفته است که حملات ائتلاف سعودی منجر به کشته شدن ده ها غیر نظامی می شود.

همچنین صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» خواستار توقف جنگ و کشتار مردم یمن شد و تاکید کرد که کودکان همچنان تحت تاثیر این جنگ خانمان سوز قرار دارند.

سازمان یونسیف در حساب کاربردی خود در شبکه اجتماعی توئیتر به گزارش هایی در مورد شهادت ده ها کودک یمنی به همراه مادرانشان در منطقه الدریهمی در ساحل غربی یمن اشاره کرد.

در همین راستا سازمان دیده بان حقوق بشر در صحت تحقیقات ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنایت های جنگی یمن ابراز تردید کرد.

دیده بان حقوق بشر در گزارشی عملکرد هیأت تحقیق وابسته به ائتلاف سعودی را ارزیابی و اعلام کرد که این تحقیق فاقد معیارهای بین المللی است.

گفتنی است در بمباران خودروی آوارگان یمنی در منطقه الدریهمی واقع در جنوب الحدیده توسط جنگنده های ائتلاف ۳۱ یمنی از جمله ۲۲ کودک و ۴ زن به شهادت رسیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار