مديركل دفتر امور سياسی استانداری یزد:
مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري یزد با اشاره به اینکه همه باید پاسخگوی اقدامات و فعالیت‌های خود باشند، گفت: ضعف مدیریت در کشور را نمی‌توان انکار کرد.
کد خبر: ۶۴۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 23 August 2018

عباس حیدری در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به نقش و جایگاه مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه در تحول‌آفرینی در جامعه، گفت: خبرنگار به‌واسطه پیوند عمیقی که با مردم دارد می‌تواند مطالبات به‌حق اقشار مختلف جامعه را به مسئولین انتقال دهد و همین موضوع منشأ بسیاری از تحولات مثبت در جامعه است.

وی افزود: رسالت خبرنگاران مقدس است و به‌واسطه این رسالت مقدس خبرنگاران باید در کار خود رعایت بسیاری از مسائل را مدنظر قرار دهند. خبرنگاران نقش مهمی در تعظیم شعائر اسلامی، ترویج روحیه اخلاق و ادب و امیدبخشی به جامعه دارند.

سرپرست فرمانداری یزد در ادامه تأکید کرد: با توجه به اینکه نهادهای مدنی قوی در کشور شکل نگرفته‌اند در این حوزه خبرنگاران مسئولیت نظارت اجتماعی را نیز بر عهده‌دارند و سعی می‌کنند با ابزارهایی که در اختیاردارند به این وظیفه مهم خود نیز عمل کنند

حیدری تصریح کرد: در چند سال اخیر نقش رسانه‌ها و مطبوعات بسیار برجسته شده و فضای مجازی نیز این روند را تشدید کرده است. مطالبه گری دقیق خبرنگاران و اصحاب رسانه موجب شده تا مسئولین نسبت به گذشته خود را ملزم به پاسخگویی به افکار عمومی ببینند.

این مسئول ادامه داد: مسئولین در برابر عظمت قلم خبرنگاران که منافع ملی و عمومی را نمایندگی می‌کند خود را ملزم به پاسخگویی ببینند که خود نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی خدمات ارائه‌شده به مردم دارد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: شعار هفته دولت امسال، شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی است که تحقق این شعار می‌توانند نقش مهمی در ارتقاء شفافیت در کشور داشته باشد.

وی اذعان کرد: شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی از شاخصه‌های مهم حکمرانی خوب است که اگر این مهم به‌طور کامل در جامعه پیاده‌سازی شود، می‌توانیم شاهد جلب رضایت و مشارکت حداکثری مردم باشیم.

سرپرست فرمانداری یزد در ادامه با تأکید بر اینکه امسال در شرایط خاصی قرار گرفتیم و فشارها و هجمه‌های خارجی بر روی کشور تشدید شده است، گفت: همه باید برای بازگرداندن اعتماد و امید در بین مردم تلاش کنیم؛ چراکه هر چه اعتماد بین مردم و مسئولین بیشتر شود عبور از شرایط سخت کنونی آسان‌تر می‌شود.

حیدری اضافه کرد: همه باید در جنگ اقتصادی پیش رو به وظیفه خود عمل کنیم تا بتوانیم از این جنگ تمام‌عیار به‌سلامت عبور کنیم. البته این مهم نیازمند همدلی و همراهی همه مسئولین و مردم است و اکنون خوشبختانه تعامل خوبی بین سران قوا در کشور حاکم شده که امیدواریم این تعامل منجر به تصمیمات دقیق و راهبردی برای خروج از شرایط بحرانی شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد ادامه داد: همه باید برای عبور از شرایط دشوار کنونی کنار یکدیگر حرکت کنیم در این راه باید از همه ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

این مسئول تأکید کرد: دولت به‌عنوان خدمتگزار ملت باید پاسخگو باشد و برای خروج از شرایط کنونی برنامه‌های دقیقی را طرح‌ریزی و اجرا کند. دولت نمی‌تواند از زیر بار شرایط کنونی شانه خالی کنند بلکه باید به ایستد و برای کاهش مشکلات مردم تلاش کند.

سرپرست فرمانداری یزد در ادامه با اشاره به اینکه فشارهای خارجی همواره بوده است و ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: مهم این است که باید برای عبور از شرایط کنونی برنامه داشته باشیم. باید معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه بیش‌ازپیش تقویت شود تا بتوانیم با ارتباط با کشورهای مختلف جهان مشکلات خود را رفع کنیم.

وی اذعان کرد: ضعف مدیریت در کشور را نمی‌توان انکار کرد. مسئولین برای کارهایی که می‌توانستند انجام بدهند و انجام دادند باید از ملت عذرخواهی کند و همه باید پاسخگوی اعمال و اقدامات خود باشند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اکنون در موضوع اقلام اساسی موردنیاز مردم متأسفانه یک جو روانی در کشور ایجادشده که در این شرایط برخی سودجویان برای کسب سود بیشتر اقدام به احتکار کالاهای موردنیاز مردم می‌کنند که البته با هوشیاری دستگاه‌های نظارتی با آن‌ها برخورد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد اضافه کرد: تاکنون ۲۵ انبار حاوی محصولات احتکار شده در استان کشف‌شده است. اخیراً یک انبار لوازم‌خانگی هم کشف‌شده که در حال بررسی توسط نهادهای نظارتی است.

این مسئول در پایان گریزی هم به موضوع منع به‌کارگیری بازنشستگان زد و گفت: هیچ‌یک از فرمانداران مناطق مختلف استان یزد بازنشسته نیستند و می‌توانند به خدمت خود در این مسئولیت ادامه دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار