امام‌جمعه مشهد گفت: امید دارم مسئولان و مدیران شهری در جهت توسعه مراکز دینی و مظاهر عبودیت و بندگی حق موفق باشند
کد خبر: ۶۴۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 21 August 2018
به گزارش تابناک : آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در آیین افتتاح دو پارک لاله و نرگس واقع در منطقه پنجتن اظهار کرد: حرکت آبادی‌آفرینی در هر منطقه‌ای سرآغاز شروع کانون عبودیت و بندگی ذات مقدس پروردگار است. مجموعه امکاناتی که ما در این کشور داریم چه در عرصه مدیریت و چه در عرصه حکومت به برکت ایثاگری‌ها و فداکاری‌های شهدای عزیز و مقاومت و پایمردی خانواده شهدا در پای این انقلاب و نظام بوده است. 
 
وی افزود: در عرصه‌های مدیریت نظام بایستی این موقعیت کاملا لحاظ ‌شود که مجموعه امکانات مدیریتی در جهت توسعه کانون‌ها و مراکز عبودیت خداوند باشد. منطقه حاشیه شهر به وسیله تلاش و همت شهردار و همکاران وی به کانون شهر تبدیل خواهد شد؛ چراکه مردم این منطقه شایستگی برخورداری از همه خدمات شهری را دارند و این توقع را به‌ویژه از مدیران نظام دارند.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: امام خمینی در دوران‌های نخستین پیروزی انقلاب، مردم مستضعف و قشر آسیب‌پذیر را به عنوان ولی‌نعمت انقلاب معرفی کردند. با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از شهدای اسلام به این قشر مردم تعلق دارند، پس هر نوع همتی در هر عرصه مدیریتی نظام، نسبت به این مردم صورت بگیرد خدمت به ولی نعمت نظام  است. همه ما موظفیم که به این اقشار خدمت کرده تا بتوانیم این منطقه از شهر را آباد کنیم. خوشبختانه با توسعه آبادانی‌ها این بخش از شهر جزو کانون شهر خواهد شد.   
 
علم‌الهدی تشریح کرد: درواقع توسعه آبادی‌ها بزرگترین حرکت نسبت به این مردم است. فرزندان و جوانان مردم این منطقه در عین نشاط زندگی می‌کنند وهمه این آبادی‌ها و آبادی‌سازی‌ها به وسیله نیروهای با همت و مدیریت مبتکر شهری در راستای انقلاب و نظام و دین است، این مراکز عبودیت و بندگی خداست که به صورت مساجد در دل پارک‌ها ایجاد می‌شود.
 
وی تصریح کرد: اقدامات شهرداری که در این پارک، مظهر بندگی و عبودیت پروردگار را فراهم کردند نشانگر شکر پروردگار است. درواقع خداوند ایجاد ایمان در دل مردم را به عنوان شکر نعمت خود از مسئولان ما می‌پذیرد. باید توجه داشت چنین اقداماتی موجب پایداری مردم  نسبت به انقلاب می‌شود.
 
علم‌الهدی اظهار کرد: امید دارم مسئولان و مدیران شهری در جهت توسعه مراکز دینی و مظاهر عبودیت و بندگی حق موفق باشند چراکه آنچه برای مردم دیندار اهمیت دارد این است که در یک محل و مرکزی که به عنوان تفریح حضور به هم می‌رسانند بتوانند نماز اول وقت خود را بخوانند. درواقع تفریح و تفرج، استراحت و نشاط نباید مانع تاخیر عبودیت و بندگی در درگاه خداوند شود و بهترین اقدام در این راستا ایجاد مساجد است.
 
امام جمعه مشهد افزود: امید است کسانی که در عرصه‌های فرهنگی با شهرداری در ارتباطند در راستای رسیدگی به امور مساجد، امام جماعت شایسته‌ای را برای مدیریت آن برگزینند. عبادت این مردم در کنار تفریح و نشاط آنها باید مدیریت شود که موجب می‌شود برکات خدمات مسئولان چند برابر می‌شود‌. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار