با همت جهاد دانشگاهی کاشمر تخصصی‌ترین نمایشگاه گیاهان دارویی منطقه شرق کشور در کاشمر گشایش یافت.
کد خبر: ۶۴۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 21 August 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ جلال قدوسی مسئول دفتر کارآفرینی جهاد دانشگاهی کاشمر در حاشیه افتتاح نمایشگاه گیاهان دارویی منطقه شرق کشور گفت : در این نمایشگاه سعی شده تمامی زمینه‌های مختلف گیاهان دارویی در معرض دید عموم قرار گیرد و تاکنون چنین نمایشگاه تخصصی با این وسعت در منطقه شرق کشور برگزار نشده  و در نوع خود بی نظیر است.

قدوسی افزود :یکی از موضوعات روز کشت بافت، احیاء گیاهان در عرصه و روش‌های صحیح بهره‌برداری است و تمامی این مراحل در نمایشگاه آموزش داده می‌شود.

مسئول دفتر کارآفرینی جهاد دانشگاهی کاشمر از رونمایی هفت برند در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: چهار برند درباره مشاغل خانگی خواهد بود که عطرسازی، روغن گیری، پرورش زالو، میوه و سبزی خشک، ادویه‌ها و گلخانه‌های کوچک  در منازل از آن جمله است.

وی با بیان اینکه سعی است که در این نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان رشته گیاهان دارویی به منصه ظهور برسد و از سویی مردم را با این توانایی‌ها آشنا کنیم، افزود: خط تولید دمنوش‌های مختلف توسط دانشجویان جهاد دانشگاهی کاشمر طراحی و راه اندازی شده است .

قدوسی عنوان کرد: تاکنون جهاد دانشگاهی کاشمر اقدام به کشت چندین گیاه مختلف از جمله گل محمدی، اویشن، اسطوخودوس، به لیمو کرده است.

وی در ادامه گفت : این نمایشگاه حدود ۲۲ غرفه فعال دارد و فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی، تجاری سازی، برندینگ و بازاریابی، عطر سازی، استخراج روغن‌های گیاهی و کاربرد‌های آن، کشت و پرورش گیاهان دارویی، شناخت و بهره برداری گیاهان دارویی، حفاظت و ترویج گیاهان دارویی، ادویه جات و چاشنی‌های گیاهی، دمنوش‌ها و دارو‌های گیاهی دارویی، احداث و مشاوره گلخانه، کارگاه آموزشی و مشاوره، شناخت گیاهان دارویی، پرورش زالو و تراریوم، بن سای و گیاهان آبزی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه هستند.

گفتنی است این نمایشگاه از ۲۸ مردادماه به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار دارد.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار