رئیس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي خبر داد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي از تحصیل 60 هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ 20 August 2018
به گزارش تابناک رضوی: مهدی ملک‌نژاد  ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری با روسا و مدیران پژوهشی دانشگاه‎های مشهد که در مجتمع آبان مشهد برگزار شد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توفیق آن را دارد که در مناطق کم برخوردار مشهد بتوانند 15 واحدرا ایجاد کند. این دانشگاه در حال حاضر در مشهد بیش از 30 هزار دانشجو و در کل استان این رقم 60 هزار نفر است
 
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه جامع است، ادامه داد: در استان بیش از 1250 هیات علمی  و 3000 کارمند نیز مشغول به کارند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي تاکید کرد: در سال‌های اخیر در رویکردها و بخش‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. ظرفیت‌های این دانشگاه می‌تواند به توسعه علم و دانش کمک شایانی کند.
 
در ادامه عزیزالله نژادعلی، رییس دانشگاه پیام نور مشهد اظهار کرد: دانشگاه پیام نور یک مرکز دولتی با قوانین خاص خود است که دانشجویان آن به صورت حضوری و نیمه حضوری مشغول تدریس هستند.
 
وی ادامه داد: منابع درسی این دانشگاه مشخص بوده و امتحاناتی به صورت مشخص در یک تاریخ معین در سراسر کشور  هماهنگ برگزار می‌شود. یعنی اگر در کل کشور حدود 400 هزار نفر دانشجو داریم در هرکجای کشور باشند همزمان با سایر دانشجویان دیگر امتحان خود را می‌دهند.
 
رییس دانشگاه پیام نور مشهد افزود: ما قبل از انقلاب در کل کشور 27 مرکز داشتیم که در خراسان رضوی 2 مرکز بود در حال حاضر ما شاهد 30 مرکز و واحد را در سطح استان هستیم.
 
نژادعلی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیریم و حدود 70 هزار نفر تا به امروز از دانشگاه پیام نور فارغ‌التحصیل شده است. 
 
وی تصریح کرد: ما در 30 مرکز و واحد حدود 80 هکتار مساحت عرصه و 30 هکتار مساحت آموزشی ما است. فعال ترین بخش ما در مرکز مشهد با حدود 8000 دانشجو است.
 
رییس دانشگاه پیام نور مشهد تاکید کرد: ما گرچه دانشگاه دولتی هستیم اما کمترین هزینه را از دانشجو را اخذ می‌کنیم و این امر در بخش شهریه ما را از سایر دانشگاه‌ها متمایز کرده است.
 
نژادعلی بیان کرد: اکثر دانشجویان دانشگاه پیام نور از نظر مالی در سطح متوسط و پایین هستند و حسن بزرگی است که توانستیم خانواده‌هایی که توان مالی زیادی را ندارند در دانشگاه و فضای علمی گرد هم آوریم.
 
وی اضافه کرد: زمانی که ثبت نامی در دانشگاه پیام‌نور صورت می‌گیرد دانشجو می‌تواند با توجه به شرایط شغلی و ماموریت‌هایی که دارد در هرکجای کشور که می‌تواند امتحان خود را بدهد که این امر متمایزی در دانشگاه پیام نور است.
 
رییس دانشگاه پیام نور مشهد تصریح کرد:یک تفاهم خوبی بین دانشگاه‌های استان برقرار است و امید داریم که این امر تداوم پیدا کند تا زمینه رشد در زمینه‌های علمی را برای افراد فراهم کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار