مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:متاسفانه رودخانه«کشف رود» به زهکش فاضلاب های صنعتی و شهری مشهد تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۴۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ 19 August 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ تورج همتی ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار مشهد اظهارکرد: متاسفانه امروز کشف رود به زهکش فاضلاب های صنعتی و شهری  تبدیل  شده است و باوجود تلاش های فراوان بین بخشی در احیاء این رودخانه مشکلات ادامه دارد.

وی افزود: این روند جدای از ایجاد مشکل برای حاشیه نشینان برای دیگر مصرف کنندگان محصولات زراعی کشت شده در حاشیه این رودخانه نیز ایجاد مشکل می کند که باید به این موضوع نیز توجه شود. از دست رفتن کارکرد اکولوژیکی رودخانه حفاظت شده کشف رود به عنوان یکی از چالش های مشهد مطرح است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در کلانشهر مشهد باید مورد توجه قرار گیرد، ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم وپایش های زیست محیطی ضابطه مند بوده که برای انجام این مهم نیازمند همراهی و حمایت فرمانداری مشهد هستیم.

همتی آلودگی هوای مشهد، بروز پدیده ریز گردها و بحران آب را برجسته ترین چالش های زیست محیطی این شهر عنوان کرد و گفت: حسب مصوبه هیأت دولت ، در تمامی جایگاه های توزیع سوخت در مشهد باید سوخت استانداردبنزین و گازوئیل یورو چهار توزیع شود که  این اقدام خود می تواند گام مهمی در تعدیل آلودگی هوای مشهد خصوصاً درنیمه دوم سال باشد و این درحالیست که به استناد پایش های صورت گرفته کارشناسان این اداره کل، این امر به شکل پوشش صد درصدی همچنان محقق نشده است.

وی اظهار کرد: در حوزه سنجش کیفیت هوای مشهد  مشکل مالی درنگهداری و راهبری تجهیزات سنجش داریم که امیدواریم فرمانداری در این بخش نیز به محیط زیست کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار