مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت:با توجه به مصوبه هیأت دولت، در باره توزیع سوخت استاندارد بنزین و گازوئیل یورو 4 در تمام جایگاه‌های توزیع سوخت این مصوبه در مشهد هنوز صد درصد محقق نشده است.
کد خبر: ۶۴۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 19 August 2018

به گزارش تابناک : تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی در دیدار با فرماندار شهرستان مشهد با اشاره مهم ترین چالش‌های زیست محیطی این منطقه گفت: توزیع بنزین و گازوئیل یورو 4 درتمام جایگاه‌های توزیع سوخت مشهد می‌تواند گام مهمی در تعدیل آلودگی هوای مشهد بویژه درنیمه دوم سال باشد، اما به استناد پایش‌های صورت گرفته کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان، این امر به شکل پوشش صد درصدی هنوز محقق نشده است.

وی افزود: از دست رفتن کارکرد اکولوژیکی رودخانه حفاظت شده کشف رود باعث تبدیل این رودخانه به زهکش فاضلاب‌های صنعتی و شهری شده و با وجود تلاش‌های فراوان بین بخشی در احیاء آن، مشکلات فراوانی را برای حاشیه نشینان و مصرف کنندگان محصولات زراعی کشت شده در منطقه ایجاد کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی ادامه داد: برای نگهداری و راهبری تجهیزات سنجش کیفیت هوای مشهد، نیازمند اعتبار و همراهی فرمانداری در بهبود این وضعیت هستیم.

حفظ سلامت جامعه مهمترین وظیفه‌ای محیط زیست است

احمد علی موهبتی فرماندار مشهد هم در این دیدار گفت: حفظ سلامت جامعه مهمترین وظیفه‌ای است که حفاظت محیط زیست نقش اصلی آن را ایفا می‌کند و هر چه زمان می‌گذرد ضرورت توجه به آن بیشتر هویدا می‌شود.

وی افزود: وضعیت نامطلوب اشتغال و اعمال تحریم‌ها شرایط را متفاوت کرده است به همین خاطر در این وضعیت بی توجهی به اصول حفظ محیط زیست و هرآنچه که حیات را برای آینده گان به خطر بیاندازد، قابل گذشت نیست.

فرماندار مشهد با بیان اینکه تصمیم گیری امروز برای رفع آلایندگی، مقرون به صرفه‌تر از موکول کردن آن به آینده است، ادامه داد: هر گونه بی برنامه بودن در اعمال مدیریت قطعاً تبعات اجتماعی جبران ناپذیری را درپی دارد و بر این اساس هرگز نباید از آگاهی بخشی و توانمند سازی غافل شد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار