بسته خبری تابناک ایلام
تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید:
کد خبر: ۶۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 21 July 2015
رسانه های خبری استان ایلام که کم هم نیستند ،هرکدام به فراخور  توان خبری یاوابستگی سیاسی اشان خبرهای متعددی از گوشه وکناراستان رابرای استفاده مخاطبین خود منتشر می کنند ،بعضی خبرهایی را برجسته می کنند وبه سرعت در سایتها وخبرگزاریهای استان نقل قول می شوند،اما هستند خبرهایی که شاید سایتها وررسانه های خبری براحتی از کنار آن می گذرند واین خبرهابا وجود اهمیت شان درمیان چرخهای گذر زمان وفراوانی اخبار گم می شوند ،تابناک ایلام آمده است تا به  خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید:
بیمارستان 36تختخواب ایلام به کجارسید؟
در حالی که یکی از مهمترین طرحهای درمانی در استان ایلام بیمارستان ۳۶ تخخوابی شهر ایلام است، این طرح هنوز به اتمام نرسیده و در مرحله تجهیز است.

استان ایلام یکی از مناطق محروم کشور است که در بخش درمانی و پزشکی دارای مشکلات بسیار زیادی به خصوص در بحث تجهیزات و امکانات و فضای بیمارستانی است.

طی سالهای گذشته نبود امکانات و کمبود تختهای بیمارستان در استان ایلام باعث شده تعدادی از بیمارن به سایر استانهای کشور رفت و آمد داشته باشند و این کار باعث مشکلاتی برای مردم شده است.

طی سال گذشته با اجرای طرح نظام سلامت بخش مهمی از مشکلات حوزه درمانی استان حل شده ولی همچنان نبود امکانات و کمبود فضای فیزیکی بیمارستان در استان وجود دارد.

استان ۵۸۵ هزار نفری ایلام در مجموع ۶۰۰ تخت بیمارستانی دارد که این آمار با میانگین و استاندارد کشوری تناسب ندارد و جوابگوی نیازها نیست و نیاز است مسئولان در بخشهای مختلف چاره اندیشی کنند.

عملیات اجرایی این بیمارستان ۳۶ تختخوابی تامین اجتماعی با گستره هشت هزار متر و زیربنای شش هزار و ۲۰۰ متر در سه طبقه سال ۱۳۸۷ آغاز شد و تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال برای ابنیه و تجهیزات این بیمارستان هزینه شده است.

این مرکز درمانی در سه طبقه دارای بخش های مختلفی همچون اورژانس، بستری آقایان و خانم ها، اطفال، سه اتاق عمل، چهار تخت ICU، زایمان، رادیولوژی، داروخانه، درمانگاه، دندانپزشکی و آزمایشگاه است.

بیمارستان ۳۶ تختخوابی تامین اجتماعی ایلام در مرحله نصب تجهیزات

مهریار سلیمانی مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام در این ارتباط گفت: در حال حاضر بیمارستان ۳۶ تختخوابی تامین اجتماعی استان ایلام در مراحل پایانی کار قرار دارد و همزمان با تکمیل نواقص ساختمان، نصب تجهیزات نیز در حال انجام است.

وی بیان داشت: با حمایت و مساعدت دولت در سال جاری این بیمارستان نیمه تمام، به سرعت مراحل اجرایی و تکمیلی خود را طی کرد و تا ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

این مسئول با اشاره به پیشرفته بودن بیمارستان تامین اجتماعی شهر ایلام، اظهار داشت: بیمارستان تامین اجتماعی ایلام دارای ۳۶ تخت اصلی بستری است که شامل چهار تخت آی. سی. یو، ۱۶ تخت داخلی و جراحی مردان، ۱۲ تخت داخلی و جراحی زنان و چهار تخت اطفال در بیمارستان تامین اجتماعی ایلام است.

سلیمانی با بیان اینکه با ایجاد این مرکز درمانی بسیاری از مشکلات درمانی بیمه شدگان استان برطرف می شود، تصریح کرد: ایجاد درمانگاه، کلینیک و دی کلینیک در دیگر شهرستان های استان از اولویت های این سازمان است که در این راستا قرار است یک درمانگاه در شهرستان مرزی مهران نیز ساخته شود.

وی عنوان کرد: امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی بیمارستان تامین اجتماعی شهر ایلام به روز و پیشرفته است و با توجه به جمعیت ۲۷۰ هزار نفری بیمه شدگان تحت پوشش ایلام، مطمئنا این بیمارستان می تواند، جوابگوی نیاز درمانی مردم  استان باشد.

وی بیان داشت: در راستای خدمات رسانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان ایلام که حدود ۵۰ درصد جمعیت این استان هستند، ایجاد این بیمارستان بسیار ضروری است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام اظهار داشت: این بیمارستان از لحاظ تجهیزات و امکانات از بهترین بیمارستان های کشور است و امیدواریم که هر چه سریعتر این مرکز درمانی در مدار خدمت رسانی قرار گیرد

کشف بمب 150کیلویی درسیروان

یک قبضه بمب سالم و عمل نکرده مربوط به سال های جنگ در یکی از مناطق روستایی و کشاورزی شهرستان سیروان کشف شد.

این بمب که گفته می شود بیش از 150 کیلوگرم وزن داشته است صبح امروز در روستای علی آباد سیروان توسط اهالی این روستا شناسایی و گزارش شده است.
گفته می شود این بمب که احتمالا در این چند دهه بعد از جنگ در یکی از منازل مردم آن مناطق مخفی بوده به دلایلی در این روستا رها شده است.
بر اساس این گزارش بمب مذکور پس از کشف تحویل مأمورین انتظامی و امنیتی این شهرستان شده تا مراحل خنثی سازی آن طی شود.

لازم به ذکر است تا این لحظه مقامات رسمی استان ایلام در این باره اظهار نظری نکرده اند.

جناب آقای مدیرکل لطفا ارائه آمارکنید

مدیر کل بهزیستی ایلام از کاهش نرخ خودکشی در سال ۹۳نسبت به سال ۹۲خبر داد و گفت: این کاهش موجب کاهش نگرانی و دغدغه مسوولان نشده است.( سایت اداره کل بهزستی استان ایلام )اما جناب مدیر کل آماری ارائه نفرمودند   ، تا به زبان آمار بتوان مفایسه ایی بین این کاهش داشته باشیم ولی ما به عنوان یک شهروند از کاهش این آمار که موجب گردیده همشهریان عزیزمان از این آسیب اجتماعی روی گردان شده اند بسیار خرسندیم و چند نکته را اعلام میداریم:

 آنچه آمارها میگویند:نرخ خودکشی در ایران و در سال ۱۳۹۱، ۴/۵ نفر در هر یکصدهزار نفر بوده است اما در بین استان‌ها، استان ایلام بحرانی‌ترین وضعیت را دارد به طوری که با توجه به میانگین جهانی نرخ خودکشی که ۱۱ نفر است اما استان ایلام دارای نرخ خودکشی ۷۱/۹ نفر در هر یکصدهزار نفر است. بنابراین ایلام دارای بالا‌ترین نرخ خودکشی در جهان است به گونه‌ای که طی ۲۵ سال اخیر، نرخ خودکشی در آن ۷۰ برابر شده است. حال مدیر کل محترم بهزستی استان ایلام بیان دارندکه ؟ درسال ۹۲ و۹۳ نرخ خودکشی در استان ایلام چند نفر در هر صد هزار نفر بوده است؟ بین استانها ،رتبه استان ایلام در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ به چه میزان بوده است؟ و اقدامات انجام شده را احصاء و اطلاع رسانی فرمایند. والا بیان عدم آمار و کلی گویی هرجند می توتند خوشحال کننده باشد اما در ارتباطات و شبکه های مجازی نمی تواند قانع کننده باشد. جناب مدیر کل بفرمایند :در چهارماهه اول سال ۹۴ در مفایسه با چهارماهه اول سال ۹۳ و ۹۲ آیا استان داری رشد خودکشی بوده است ؟ یا کاهش؟

بنظر میرسد که :بیان عملکردهای غیر اماری   بعد از گذشت چندین دهه بازهم کارایی خود را از دست نداده است. اینک تصور کنیم که این سخن  در رسانه‌ها منتشر شد‌؛ آیا ملت نتایج عینی و واقعی نمی‌خواهند؟! البته ملت بی‌تفاوت خیر‌، ولی مردم هوشیار انتظار نتایج عینی و واقعی دارند‌. خانواده‌ای که از رسانه‌ها  می‌شنود و شاهد خودکشی بستگان و آشنایان هستند. آیا این پرسش در او متبادر نمی‌گردد که این کاهش  کجا ایجاد شده است؟!
بطور حتم حاصل و ثمره‌ي آمارسازی بی اساس ، بی‌اعتمادی مردم به مدیران نظام را به دنیال خواهد داشت و به ایجاد حس یأس و ناامیدی در نسل جوان و بی‌تفاوت شدن جامعه  منجر می‌گردد. این پدیده‌ي شوم ضربه بسیار سنگینی بر پیکر جامعه وارد می‌کند‌.
البته جامعه بایستی سطح مطالبات و آگاهی خود را ارتقاء دهد که در این راستا مطبوعات و رسانه‌ها نقش کلیدی دارند‌. مطبوعات واقع‌نگر که رسالت اصلی آن روشنگری است و در اولویت بعدی حفظ منافع اقتصادی رسانه‌.و امیدواریم مسئولین استان با این یخن مدیر کل محترم دغدغه خود را در خصوص خودکشی در استان ایلام فراموش نکنند و همواره نگران آن باشند .امید آنکه خود کشی در استان ایلام و کشور رخت بر بندد.
آفتاب ایلام

خانه مطبوعات ایلام ، خــــــانه ای بر بـــــــاد است

آفتاب ایلام : من تصورم این است مطبوعات رکن چهارم دمکراسی ، باید نه مخرب باشند، نه مدیحه سرا ، نه مداهنه گو، نه بهانه گیر ، نه توجیه گر , نه ترسو

نه بی درد، نه هتاک و نه پرده در، نه منفی باف ، نه تبلیغاتچی…. اما برای اینکه اینهایی که ذکر کردم نباشند . باید خود به کیفیت گرایی به جای کمیت ترجیح دهند

اما این رکن چهارم در شهر ما خانه اش بر باد است ، میگوید چرا؟ برای اینکه این خانه طی نامه ایی از رسانه ها خواست که به جهت برنامه ریزی و تشکیل بانک اطلاعاتی

مطبوعات مدارکی را تحویل خانه مطبوعات دهند. ما نیز به تصور اینکه اجرای خواسته کرده باشیم و سری هم به خانه مطبوعات بزنیم مدارک را آماده و راهی مجتمع ارشاد اسلامی

شدیم ورودی دم درب یا فسمت اطلاعات نشانی خانه مطبوعات را پرسیدیم ! نگهبانی که آنحا نشسته بود با لبخندی بر لب و با لهجه تمسخر آمیزی بیان داشت که : دو ماهی است

ما کسی را ندیده ایم از خانه مطبوعات اما اگر نامه ایی دارید از زیر درب پرت کنید داخل. با یکی دونفر از اعضاء تماس تا نشانی از بی نشانها بگیریم که پاسخی نیافتتیم

به دفتر نشریه  رئیس خانه مطبوعات رفتیم حضور نداشت . و هاکذا حال سئوال من این است که ؟ خانه ایی که خانه اش بر باد است چگونه می تواند برنامه ریزی و بانک اطلاعاتی برای مطبوعات داشته باشد.

خانه ایی که حرمت اعضاء را ندارد و نامه ها از زیر درب باید به داخل پرت شود چگونه میتواند؟ برای اعضاء موثر و مثمر ثمر باشد؟

عزیزان خانه مطبوعات حرمت امام زاده با متولی است شما که برای خانه مطبوعات حرمتی نمی گذارید؟ چگونه میخواهید دیگران حرمت بگذارند؟

شما فرموده اید: امتیار بندی و شرح کامل در سایت خانه مطبوعات اما من سایت خانه مصبوعات را هرروز میبینم همچین اطلاعاتی در آن نیست؟ ضمن سایت خانه مطبوعات کی به روز میشود؟

عزیزان مدیر و مسئولی که نتواند اتاق خود را مرتب کند ، نمی تواند برای دیگران کاری کند . پس بجای آنکه دوست عزیز و اهل قلم یاسر بابایی بنویسد: شنیده شده که جمعی از اهالی قلم و خبرنگاران راستین ایلام، آنها که نه لابی قدرتند و نه میل به عکس یادگاری با مدیرهای استیجاری دارند، قرار گذاشته اند که در یک ماه رمضان، سر در جیب مراقبت فرو ببرند و به خود و رسالتشان و جایگاهشان بیاندیشند… یکماه هیچ خبری مخابره نکنند و یکماه مطبوعات بی رنگ و بو را رها کنند تا نشان دهند که ایراد ریشه ای در این کار وجود دارد و بدون قلم زدن هم آب از آب تکان نمی خورد. در استانی که یک مدیرمسؤول استاندار شده است و وضع مطبوعات بغرنج تر از سالهای پیش است… کسی یکماه چیزی ننویسد… خبرنگاران به خود بیاندیشند… اول به خود اعتراض کنند و به گونه ای خاموش… به وضع موجود خبرنگاری و روزنامه نگاری در استان ایلام اعتراض کنند… کسی که فریادهای مستقیم شاغلین واقعی را در هیچ رشته ای نمی شنود… حالا شاید اگر یکماه قلم خبرنگاران ننویسد کسی حرفشان را شنید. چه بهتر بنویسد خانه مظبوعات خانه اش بر باد است و گرفتار

،  مدیحه سرا یی ، مداهنه گویی ،  بهانه گیری، توجیه گر ی,  ترس و بی درد ی، هتاکی و  پرده دری،و  منفی بافی ، و تبلیغاتچی بودن…. و تا این چنین است موفقیتی حاصل نیست برادر.وقتی خانه مطبوعات صدا را نمی شنود از دیگران چه انتظاری.

حال خانه مطبوعات بگوید مدارکمان به کی تحویل بدهیم برای برنامه ریزی و ایجاد بانک اطلاعاتی!!!!

افزایش 19درصدی خودکشی درایلام درسه ماهه نخست سال جاری

فرمانده انتظامی ایلام، سردار دولتی با بیان اینکه یکی از مشکلات مبتلا به استان وقوع پدیده خودکشی است  گفت: در سه ماه ابتدایی سال جاری تعداد خودکشی های موفق و ناموفق انجام شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش یافته است./ خبرآنلاین


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار