معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌‌وپرورش گفت: برای استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته با هماهنگی به عمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز به کارگیری این افراد به میزان حداکثر ۱۴ ساعت در هفته اخذ شد.
کد خبر: ۶۴۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 18 August 2018

به گزارش تابناک : علی الهیار ترکمن اظهار کرد: از آنجاییکه تدریس و شغل معلمی یک حرفه ممتاز محسوب می‌شود با گذر زمان به عمق و کیفیت آن افزوده و در تشکیل سرمایه‌های انسانی نقش به‌سزایی دارد بنابراین حفظ این سرمایه از مهمترین وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که به عنوان معلم وارد آموزش و پرورش می‌شوند از مسیر دوره‌های تربیت معلم به این شغل وارد شده‌اند به عبارتی در عنفوان جوانی پا به این عرصه می‌گذارند از این رو پس از 30 سال خدمت و دقیقا در دوره‌ای که به فرهیختگی و پختگی ویژه‌ای رسیده‌اند در سن میانسالی بازنشسته و نظام تعلیم و تربیت از توان و تجربیات آنان محروم می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برای جبران این خلأ و در راستای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش به منظور استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته با هماهنگی به عمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز به کارگیری این افراد به میزان حداکثر 14 ساعت در هفته اخذ شد که از ابتدای مهرماه سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی گفت: پیش از این سقف مجاز برای بکارگیری معلمان بازنشسته 8 ساعت در هفته بود امیدواریم شرایط به سمتی برود که بتوانیم از ظرفیت بی‌بدیل این افراد بیش از پیش بهره‌مند شویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار