یک جامعه شناس و آسیب شناس گفت: روابط زناشویی و خانوادگی بیش از روابط دیگر تحت تاثیر استفاده معتادانه از اینترنت قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۴۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ 17 August 2018

به گزارش تابناک : فرزاد فتحی جامعه شناس و آسیب شناس اظهار کرد: فرهنگ رسانه‌های نوین اطلاعاتی و در رأس آن ها اینترنت، به فراگیر ترین و مسلط ترین فرهنگ اثر گذار در جامعه تبدیل شده است و تقریبا تمام جنبه های زندگی اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: اینترنت علی رغم جنبه های مثبت از قبیل جنبه های آموزشی و ارائه خدمات ارتباطی و مواردی از این دست،  می تواند جنبه منفی نیز داشته باشد؛ استفاده کنترل نشده از رایانه، تکامل فیزیکی، رشد اجتماعی و روانی جوانان و نوجوانان را در معرض خطر قرار می دهد.

فتحی ادامه داد: استفاده افراطی از اینترنت سبب شده است تا فرد نتواند با خانواده خود به خوبی ارتباط برقرار کند؛ به ویژه اینکه اگر شخص از ثبات فرهنگی کافی نیز برخوردار نباشد؛ از این رو ممکن است یک فرد بر اثر ایجاد ارتباطات مجازی در اینترنت، روابط خانوادگی و زناشویی خود را متأثر و دگرگون کند.

وی با اشاره به اینکه روابط زناشویی، دوستی، روابط بین والدین و کودکان و روابط صمیمی به طرز قابل توجهی از سوی معتادان به اینترنت مورد تهدید واقع می شود، افزود: بیماران معتاد به اینترنت، به تدریج بسیار بیشتر از آنچه با دیگران به سر می برند، وقت خود را در تنهایی با رایانه می گذارانند. به نظر می رسد پیوندهای زناشویی با توجه به مسئولیت ها و تعهداتی که دو طرف در خانه دارند، بیش از دیگر انواع روابط، از استفاده معتادانه از اینترنت اثر پذیرفته اند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار