بیش از ۱۶ طرح و برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان فارس اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 04 August 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: موضوع این برنامه‌هاشامل جریان‌سازی فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر در مدارس، جلب مشارکت رسانه‌ها، خانواده‌ها و ذی نفعان محلی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان است.

بتول معلم با اشاره به نقش پررنگ آموزش و پرورش در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: آموزش و پرورش گسترده‌ترین دستگاه فرهنگی کشور است که به طور مستقیم جمعیتی بزرگ را تحت پوشش قرار داده است.
وی گفت: وزارت آموزش وپرورش برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های مختلفی را در سطح مدارس اجرا می‌کند که محور و رویکرد آن‌ها، پیشگیری اولیه است که در قالب‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و ترویجی، از قبیل: کارگاه‌های آموزشی، جشنواره‌ها، نمایشگاه ها، محصولات فرهنگی- آموزشی، طراحی و اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر توجه به آموزش از طریق مدارس طبیعت، گفت: در مدارس طبیعت کودکان علاوه بر تحرک و نشاط با استفاده از خاک، گل، سنگ، حیوانات و گیاهان با طبیعت مانوس می شوند.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: مدارس طبیعت همچنین در نجات کودکان از فضای مجازی و آماده کردن شخصیت آن‌ها برای آینده بسیار مؤثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار