نایب رئیس بانوان هیئت سوارکاری استان اصفهان:
نایب رئیس بانوان هیئت سوارکاری استان اصفهان گفت: متأسفانه تعداد مربیان خانم نسبت به آقایان در رشته سوارکاری بسیار کم است و به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد که عدم حمایت‌ها و همکاری فدراسیون در این زمینه تأثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۶۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 20 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حوری شیرین‌پرور اظهار کرد: ابزار اصلی در رشته سوارکاری اسب است و دو عضو اسب و سوارکار از ارکان اساسی این رشته محسوب می‌شوند و همکاری موفقیت‌آمیز این دو به پیشرفت آن‌ها در مسابقه و کسب نتیجه مطلوب کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در صورت آسیب دیدن اسب و کناره‌گیری آن از مسابقات سوارکار نیز تا زمانی که دوره درمانی اسب به پایان برسد و از آسیب دیدگی رها شود از شرکت در مسابقه باز می‌ماند، تأکید کرد: به دلیل تعداد کم اسب‌های شرکت کننده در مسابقات رسمی رده‌های بالا در صورت آسیب دیدگی سبب افت سوارکار در دوران فعالیت ورزشی وی می‌شود.

نایب رئیس بانوان هیئت سوارکاری استان اصفهان با اشاره به اینکه نحوه تمرینات رشته سوارکاری با سایر رشته‌های ورزشی متفاوت است و اسب باید در مکانی قرار گیرد که با محیط اطرافش کاملا آشنا باشد تا بتواند به آنچه که مربی و سوارکار از آن انتظار دارند متمرکز شود و انجام دهد، یادآور شد: هر سوارکار زیر نظر مربی خود در باشگاه‌هایی که در سطح استان اصفهان واقع شده‌اند به طور شخصی تمرین می‌کند.

به گفته وی با توجه به اینکه هزینه‌های پانسیون (نگهداری اسب)، نعل‌بندی و معاینه پزشکی بالا است و با وجود محدودیت‌هایی که برای بانوان در این رشته ورزشی وجود دارد، تمام سوارکاران با علاقه و پشت سر گذاشتن همه این مشکلات در این رشته فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سوارکاری در رشته‌های مختلف استقامت، پرش با اسب، درساژ و مسابقات زیبایی اسب انجام می‌شود که مهرنوش عامری در رشته پرش با اسب و نسیم عزیزی در رشته استقامت قهرمانان استان اصفهان هستند.

شیرین‌پرور با بیان اینکه مسابقات سوارکاری به صورت قهرمانی کشوری و جام برگزار می‌شود و در سال‌های گذشته لیگ سوارکاری بانوان هم برگزار می‌شد، عنوان کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون 6 مسابقه در رشته استقامت برگزار شده است و از 13 مردادماه به مدت چهار روز مسابقات جام نقش جهان در استان اصفهان برگزار می‌شود و از سراسر کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند.

* برگزاری مسابقه پرش در ارتفاع مانع 135 برای نخستین بار

این مسئول تصریح کرد: در همه رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از استان اصفهان سوارکاران به شرکت در مسابقات رسمی علاقه‌مند هستند.

به گفته وی برای نخستین بار با همت هیئت سوارکاری استان اصفهان مسابقه پرش در ارتفاع مانع 135 در رده B1 بزرگسالان برگزار شد که در طول تاریخ سوارکاری استان اصفهان بی‌سابقه بوده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه تعداد مربیان خانم نسبت به آقایان در رشته سوارکاری بسیار کم است و به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد البته عدم حمایت‌ها و همکاری فدراسیون در این زمینه تأثیرگذار بوده است و امیدواریم با هماهنگی تربیت بدنی و مسئولان در آینده تعداد مربیان فعال بانو در این رشته ورزشی افزایش یابد.

شیرین‌پرور عنوان کرد: تمام هزینه‌های مربوط به رشته سوارکاری کاملا شخصی و بر عهده سوارکار است و وی زیر نظر هیئت سوارکاری استان اصفهان با هزینه شخصی در مسابقات شرکت می‌کند.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد تعداد بانوان ثبت‌نام کننده در کلاس‌های آموزشی ما نسبت به آقایان بیشتر است و خانم‌های اصفهانی به شرکت در کلاس‌ها و فراگیری این رشته ورزشی راغب هستند و به خوبی استقبال کرده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار