آرین منش مطرح کرد:
 همان گونه که روز گذشته عنوان شد، ترامپ از هر گونه مذاکره با ایران بدون پیش شرط استقبال کرده است اما در واقع این چراغ سبز چه معنایی برای ایران دارد؟
کد خبر: ۶۳۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 31 July 2018

 

به گزارش تابناک رضوی؛ دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی با نخست‌وزیر ایتالیا درباره مذاکره با ایران و دیدار با مقامات کشورمان تصریح کرد که تمایل دارد با مقام‌های ایرانی ملاقات داشته باشد.

وی گفت: من به ملاقات کردن اعتقاد دارم. اگر آن‌ها بخواهند، من قطعاً با [مقام‌های] ایران ملاقات خواهم کرد. نمی‌دانم که آیا آن‌ها آماده این کار هستند. آن‌ها اکنون در حال پشت سر گذاشتن دوره سختی هستند.

ترامپ اظهار کرد: من به توافق با ایران پایان دادم. این توافق مسخره‌ای بود.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: معتقدم آن‌ها احتمالاً در پایان به این نقطه خواهند رسید که خواستار ملاقات شوند و من آماده‌ام تا هر زمان که بخواهند، با آن‌ها ملاقات کنم. من این کار را از روی قوت یا ضعف انجام نخواهم داد. فکر می‌کنم این کار اقدام مناسبی است. اگر بتوانیم به نتیجه‌ی معنادار دست یابیم -نه اتلاف کاغذی که در توافق قبلی اتفاق افتاد-، قطعاًّ مایل به انجام ملاقات خواهم بود.
در ادامه خبرنگاری پرسید که آیا ترامپ پیش‌شرطی برای چنین ملاقاتی دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ داد: هیچ پیش‌شرطی، نه. اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، من هم ملاقات خواهم کرد. هر زمان که آن‌ها بخواهند. هر جایی که آن‌ها بخواهند. این کار برای این کشور خوب است، برای آنها خوب است، برای ما خوب است و برای جهان خوب است.

رییس‌جمهوری آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان این که «من به ملاقات کردن اعتقاد دارم»، اضافه کرد: درباره گفت‌وگو با دیگران به خصوص وقتی صحبت از احتمال جنگ، مرگ، قحطی و بسیاری از چیزهای دیگر مطرح است، باید مذاکره کرد. هیچ مشکلی با مذاکره وجود ندارد.

در این راستا جواد آرین منش نماینده مردم مشهد در مجلس هشتم در ارتباط با اظهارات دیروز رییس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام آمادگی جهت مذاکره و دیدار با مسولین جمهوری اسلامی گفت: برجام مولود مذاکرات طولانی و حاصل گفتگو و مذاکره بود من معتقدم خروج آمریکا آنهم بصورت یکجانبه و اعلام تحریم برعلیه جمهوری اسلامی عملا اقدامی ضد مذاکره و گفتگو و بر باد دادن نتیجه گفتگوهاو مذاکرات بیش از یک دهه میان شش قدرت بزرگ جهانی بود

آرین منش اظهار داشت هدف ازاین اعلام آمادگی در واقع نوعی مانور تبلیغاتی، تاکتیک سیاسی و توپ را در زمین جمهوری اسلامی انداختن است.

اگر ترامپ در اظهارات خود صادق است نخستین گام برای اثبات حسن نیت و صداقت خود بازگشت به برجام است.

این فعال سیاسی معتقد است یکی از اهداف دیگری که در پشت این مانور تبلیغاتی و سیاسی وجود دارد رو در رو قرار دادن مردم ایران در مقابل مسولین است تا کسانی را که ریشه و علت العلل نا بسامانی های اقتصادی ماههای اخیر را در تیره تر شدن روابط ایران و آمریکا در زمان ترامپ میدانند در صورت عدم پذیرش دعوت ترامپ مسولین جمهوری اسلامی را در عدم تلاش برای حل مشکلات اقتصادی زیر سوال ببرند

بنابراین مسولین جمهوری اسلامی ضمن دعوت ترامپ به بازگشت به برجام باید پاسخی هوشمندانه و دیپلماتیک به اعلام آمادگی ترامپ ارایه کنند و بگونه ای برخورد کنند که چهره ایی ضد گفتگو و مذاکره از ایران در اذهان ناظران سیاسی متجلی شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار