مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور همت مضاعف شاعران را در امید افزایی در جامعه می‌طلبد گفت: زمانی سینه‌زنی مؤثر است که قبل از نشستن بر روی سینه سیلی بر گوش دشمن باشد.
کد خبر: ۶۳۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 31 July 2018

حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی در نشست هم‌اندیشی شاعران آیینی استانکه در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد با اشاره به اینکه شاعران در اشعاری که در ماه محرم می‌سرایند باید به نکاتی توجه داشته باشند اظهار داشت: شاعران در سرودن اشعار ویژه ماه محرم باید به سه مؤلفه حماسه، عرفان و سوگ توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: اگر سرودن شعر، هدف تأثیرگذاری در جامعه را دنبال کند باید این سه مؤلفه را در خود جای دهد.

وی تصریح کرد: امروزه شرایطی است که دشمنان بیش از گذشته دنبال نابودی جمهوری اسلامی هستند پس نقش شاعران انقلابی در راستای تقویت روحیه حماسی و اتحاد در جامعه پررنگ تر از گذشته است.

حسینی کوهستانی بر لزوم توجه به بحث امید افزایی در اشعار تأکید کرد و اذعان داشت: دشمنان به دنبال گسترش روحیه ناامیدی در بین ملت ایران هستند که در این کارزار شاعران نقش بسزایی بر عهده دارند و می‌توانند در اشعار خوبی مطالبی را بیان و بروز دهند که سبب ایجاد روحیه خودباوری در داخل و ناامیدی در دشمنان شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه در بحث آزادی و آزادگی اولویت با آزادگی است گفت: چرا که هر کس آزادگی را قبول داشته باشد به آزادی دیگران احترام می‌گذارد اما برعکس آن صادق نیست.

وی ادامه داد: شهید حججی نمونه‌ای از یک انسان آزاده است زیرا آن شهید بزرگوار با آن‌که در بند بود اما آزاده بود و بر همین اساس به اسراء دوران دفاع مقدس لقب آزاده داده شده است.

حسینی کوهستانی در پایان عنوان کرد: زمانی دستی که برای نوحه و سینه‌زنی بلند می‌شود مؤثر است که قبل از نشستن به سینه، سیلی محکمی بر گوش دشمن باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار