استاندار خراسان شمالی در مراسم آغازین عملیات اجرایی محور مواصلاتی اوغاز شهرستان شیروان به باجگیران در خراسان رضوی و مرز ترکمنستان، این پروژه را برای شیروان، خراسان شمالی و کل کشور مهم و راهبردی توصیف کرد که برای آینده پرثمر خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 29 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز در این مراسم ویژه که در روستای کهنه اوغاز شهرستان شیروان برگزار شد، تصریح کرد: این جاده می تواند زمینه تسهیل مراودات و مبادلات مرزی و رونق بیشتر اقتصاد استان را فراهم کند.
وی همدلی، همکاری و وحدت حاکم بر شهرستان شیروان را زمینه ساز ارائه خدمت بیشتر به مردم منطقه خواند و افزود: امروز آرزوی دیرینه مردم این منطقه، محقق و پروژه ای عظیم و سرنوشت ساز آغاز می شود. وی با اشاره به روایاتی از معصومان(ع) مبنی بر این که خواسته های مردم از شما نعمات خداست، گفت: مشکلات و کاستی ها هنوز زیاد است که با افتخار و بدون منت، برای جلب رضایت مردم و رضای الهی کار می کنیم چون وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است.
استاندار ضمن قدردانی از استقبال باشکوه و مهمان نوازی مردم منطقه به ویژه روستاهای مسیر خاطرنشان کرد: توفیق الهی است که در نخستین روز کاری ام در خراسان شمالی پس از نشست آشنایی با فرمانداران، در این منطقه حضور یافتم تا با مردم باصفای این منطقه آشنا شوم.
خباز تصریح کرد: قرار نیست در کشور معجزه ای رخ دهد بلکه باید با کارهای علمی امور را به پیش ببریم و در این خصوص هم زیرساخت ها به ویژه زیرساخت های ارتباطی اعم از جاده ای، ریلی و هوایی و سپس تأمین انرژی پاک حائز اهمیت است.
امین رضا مرآتی فرماندار شیروان نیز با اشاره به وجود 28 روستا با 2020 خانوار جمعیت در دهستان سیوکانلو محل اجرای پروژه تصریح کرد: این پروژه مایه خیر و برکت برای کل استان و بلکه کشور خواهد بود.
نماینده شیروان در مجلس هم احداث راه های ارتباطی شیروان به اسفراین و نیز، شیروان به باجگیران را ازجمله خواسته های وزیر کشور دانست و آن را زمینه ساز خروج شمال و جنوب شهرستان شیروان از بن بست جغرافیایی و تسهیلگر رشد و توسعه اقتصادی منطقه خواند.
عبدالرضا عزیزی از حمایت ها و تلاش های استانداران فعلی و سابق در عملیاتی شدن این پروژه و تأمین اعتبار آن قدردانی کرد و از مردم خواست قدردان خدمات نظام اسلامی باشند که با وجود تحریم ها و مشکلات مالی چنین پروژه هایی را تعریف و اجرایی می کند.
به گفته مصطفی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان، این محور ارتباطی 31 کیلومتر طول دارد که 17 کیلومتر آن در قلمرو جغرافیایی خراسان شمالی و بقیه در خراسان رضوی است. اعتبار کل پیش بینی شده برای این طرح 17 میلیارد تومان و مدت زمان تکمیل آن نیز 18 ماه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار