مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان یزد:
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان یزد، خواستار پررنگ‌تر شدن حضور مدیران یزد در برنامه‌های قرآنی شد.
کد خبر: ۶۳۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 27 July 2018

حجت‌الاسلام علی گندمی بعدازظهر امروز در نشست استاندار یزد با جامعه قرآنی استان یزد، با تأکید بر اینکه در کشور باید ارزش و جایگاه قرآنی به خوبی حفظ شود، اظهار داشت: جامعه قرآنی گلایه‌های به حقی دارند که باید نسبت به رفع این گلایه‌ها در کشور تلاش شود.

وی افزود: بعضی از مواقع با قاریان و حافظان قرآن به خوبی برخورد نمی‌شود زیرا برخی نسبت به تفسیر قرآن کریم اهمیت بیشتری قائل می‌شوند، اما این در حالی است که فعالیت در امور قرآنی در تمام زمینه‌ها اهمیت دارد.

گندمی با بیان اینکه در فرهنگ عمومی استان یزد در گذشته اگر دانش آموز دبستانی روخوانی قرآن کریم را نیاموخته بود، مورد تمسخر دیگران قرار می‌گرفت، تصریح کرد: اما متأسفانه امروز در دانشگاه‌های کشور حتی کسانی که مدارک عالیه هم دارند، نسبت به روخوانی قرآن کریم با مشکل روبرو هستند.

گندمی همچنین با انتقاد از برخی مدیران استانی بیان کرد: چرا برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان یزد در برنامه‌های قرآنی شرکت ندارند، این در حالی است که اگر حضور فعال و مستمر داشتند بدون شک حمایت نیز انجام می‌شد.

مدیرکل ارشاد استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۱۲۰ موسسه و اتحادیه قرآنی در استا نیزد اظهار داشت: در حال حاضر قریب به ۱۱۵ نفر در استان یزد بیمه قرآنی هستند.

مجید جوادیان زاده با بیان اینکه آزمون مفاهیم و حفظ قرآن کریم در سراسر کشور یکی از مهمترین برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور است، گفت: آخرین دوره آزمون مفاهیم و حفظ قرآن کریم با حضور ۷ هزار نفر در ۲۳ رشته برگزار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار