مدیرعامل هلال احمر استان یزد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با تاکید بر اهمیت آموزش عملی مهارت‌های زندگی در اردوهای هلال احمر گفت: این رویکرد مهم اصلی‌ترین هدف برگزاری این اردوها است.
کد خبر: ۶۳۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ 26 July 2018

 محسن حرازی‌زاده در حاشیه بازدید از اردوهای دانش آموزی استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه و دانش آموزی اولین مهارت های اجتماعی را کسب می کنند و وظیفه ما به عنوان دستگاه‌هایی که در امور اجتماعی مؤثر هستیم، این است که تلاش کنیم تا بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی را به صورت جدی دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: به طور قطع اگر در این مسیر از توان دستگاه‌های مختلف اجرایی استفاده شود، عملکرد موفق‌تری خواهیم داشت ضمن اینکه اثرگذاری برنامه ها نیز برای دانش آموزان بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: رویکرد سازمان جوانان هلال احمر، همکاری با دستگاه‌هایی از جمله سازمان دانش اموزی و مشارکت در بحث دانش آموزی است که بر این اساس برای اولین بار معاونت امور جوانان هلال احمر استان یزد در این امر پیشقدم شده و همکاری گسترده ای را با سازمان دانش آموزی استان آغاز کرده است.

حرازی زاده ادامه داد: اردوهای دانش آموزی و بحث آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه نیز اولین حرکت در این ارتباط بود که امیدواریم با برگزاری جلسات مختلف دیگر و تفاهم‌نامه با سازمان دانش آموزی بتوانیم این همکاری را گسترده‌تر انجام داده و فعالیت‌های بیشتری در حوزه دانش آموزی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این اردوها، آموزش عملی مهارتهای زندگی به دانش آموزان است تا در آینده بتوانند فرد مفیدی برای خود و جامعه باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد یادآور شد: در این اردوهای دانش آموزی، مربیان هلال احمر مباحث امداد و کمک های اولیه را در کارگاه‌های مختلف برای دانش اموزان تشریح می کنند تا هر دانش آموز به عنوان یک امدادگر، مباحث امدادی را فرا گرفته و این آموزش‌ها به صورت همسان به همسان انتقال یابد.

حرازی زاده بیان کرد: به عنوان مثال اگر فردی در ساعت طلایی بتواند خانواده ای را نجات دهد، کاری بزرگ و با ارزش انجام داده است و دانش آموزان می توانند همان نقطه طلایی باشند.

در این بازدید، پوشش امدادی این اردوها در دو گروه پسران و دختران با همکاری امدادگران هلال احمر و یک دستگاه آمبولانس انجام شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار