قهرمان جهانی کاراته گفت: سالن ورزشی کاراته در خراسان رضوی از تجهیزات مناسبی بهره‌ مند نیست.
کد خبر: ۶۳۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 25 July 2018

به گزارش تابناک : ورزشکاران کاراته در خراسان رضوی نسبت به بسیاری از استان‌ها حرفه‌ای بوده و تلاش خود را برای افزایش مهارت به کار می‌برند، این ورزشکاران برخی مواقع با مشکلاتی مواجه می‌شوند که آنها را دلسرد می‌کند اما بدون توجه به این دغدغه‌ها، راه خود را در این ورزش ادامه می‌دهند.

حیدر براتی؛ قهرمان جهانی کاراته در مورد شرایط ورزشکاران کارته استان نکاتی را به اطلاع رساند، همچنین در ارتباط با میزان فعالیت ورزشی لازم برای رسیدن به سطح قهرمانی، توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

به عنوان قهرمان جهانی کاراته، به چه میزان توسط مسئولان از شما تجلیل به عمل آمده است؟ برای مقام‌های آسیایی خود چه جوایزی دریافت کرده‌اید؟

براتی: برای کسب مقام مسابقات آسیایی‌ام، تنها حکم، مدال و کاپ اهدا شد، همچنین مراسم تجلیلی در چناران؛ محل سکونتم، برگزار شد که تنها خانواده‌ام و رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی حضور داشت، در واقع هیچ یک از مسئولان ارگان‌های مختلف مانند شورای شهر، اداره کل ورزش و جوانان و نظایر آن در این برنامه شرکت نکردند.

تعداد افراد حاضر در مراسم خجالت‌آور بود، بنده طی جلساتی با یکی از فعالان شهرداری گله‌ کردم، فردی در مسابقات دانش‌آموزی کشوری باز می‌گردد و تمامی شهر با بنر نام و عکس او پر می‌شود و در نقطه مقابل آن، بنده قرار دارم که برای مهم‌ترین مسابقاتم هیچ امری تشویقی انجام نشد.

هزینه‌های اعزام ورزشکاران بر عهده چه ارگانی است؟

براتی: تنها فردی که کمک رساند تا به مسابقات اعزام شوم، رئیس شورای شهر چناران بود، وی در این باره کمک زیادی را شامل حالم کرد اما در سایر موارد با وجود حضور مسئولان مربوطه شخصاً باید امورم را در بخش اعزام انجام می‌دادم و در آخر بی نتیجه می‌ماندم.

آیا میان مسئولان کاراته و ورزشکاران استان عهدی بسته شده است؟ تاکنون کدام‌یک از آنها انجام شده است؟

براتی: تاکنون عهدهای چندانی میان متولیان کاراته و ورزشکاران خراسان رضوی بسته نشده و آن دسته از قول‌هایی که از آنها گرفته شده تاکنون تحقق نیافته است، تنها رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی از ورزشکاران حمایت می‌کند و ارگان دیگری حمایت از ورزشکاران سرلوحه امور خود قرار نداده است.

تاکنون سالن ورزشی مناسبی در اختیار ورزشکاران کاراته در خراسان رضوی قرار گرفته است؟

براتی: ورزشکاران کاراته در خراسان رضوی در بخش سالن ورزشی در هیچ مکانی مشکل خاصی ندارند، به دلیل این‌ که محل سکونتم در چناران است و همیشه در رفت و آمد هستم، برخی از جلساتم در مشهد و بخش دیگری از تمریناتم نیز در چناران صورت می‌پذیرد.

سالن‌های ورزشی موجود در مشهد و چناران از امکانات کافی برخوردارند؟

براتی: در حال حاضر سالن‌های ورزشی کاراته موجود در مشهد و چناران به صورت کامل و در ساعات مشخصی در اختیار ورزشکاران حاضر در خراسان رضوی قرار می‌گیرد اما آنها از تجهیزات کافی بهره مند نیستند، ورزشکاران برای ارتقاء خود به سطوح بالاتر امکانات بیشتری را لازم دارند.

مربیان حاضر در مشهد از لحاظ فنی کارآمد هستند؟ آنها به چه میزان می‌توانند بر ورزشکاران تأثیر بگذارند؟

براتی: مربیان حاضر در مشهد از سطح علمی و عملی بالایی برخوردارند و تکنیک‌های مطلوب و استانداردی را به ورزشکاران استان آموزش می‌دهند، آنها تمامی شرایط را فراهم ساخته تا ورزشکاران با آسایش خاطر و به بهترین شکل ممکن به اهداف خود دست یابند.

امکانات ورزشی در پیشرفت ورزشکاران بسیار موثر است اما مربی می‌تواند بیشترین تأثیر را بر این موضوع بگذارد، در برخی از مواقع مربیان شخصاً هزینه‌های وسایل ورزشکاران را پرداخت کرده تا کاراته‌کاران از امور مختلف جا نمانند و در تمامی مسابقات حضور یابند، در حل حاضر امورم زیر نظر استادم بوده و با برنامه وی تمریناتم را انجام می‌دهم.

تاکنون به دلیل عدم حمایت متولیان مربوطه از ورزش کاراته دلسرد شده اید؟

براتی: هنگام برگشتنم از مسابقات جهانی روسیه به دلیل بی توجهی توسط متولیان کاراته دلسرد شدم اما پس از آن بنده را برای جهت اجرای تمرینات برای مسابقات آسیایی بعدی دعوت کردند، 40 روز پی در پی به تمرین و ممارست پرداختم تا در آخر آمادگی کامل را به دست آوردم و به این رقابت‌ها اعزام شدم.

این مسابقات از رقابت‌های جهانی پیشین سنگین‌تر بود اما از وضعیتم رضایت داشتم و با تلاش بسیار و برنامه‌ریزی دقیق توانستم مقام دوم را کسب کنم، در حال حاضر انگیزه‌ام برای شرکت در مسابقات بعدی به حد زیادی افزایش یافته و قصد بر فعالیت در آنها با تمام توان خود هستم.

به عنوان قهرمان جهانی کاراته چه دغدغه‌هایی در بحث ورزش کاراته دارید؟

براتی: ورزشکار تا سن خاصی می‌تواند مقام قهرمانی کسب کند و پس از آن این امر سخت و یا غیر ممکن می‌شود، فرد ورزشکاری که تاکنون مقام‌های بسیاری در سطوح مختلف اعم از آسیایی، جهانی و نظایر آنها کسب کرده دیگر قادر به تشکیل خانواده نیست، باید تمامی وقت خود را با اجرای تمرینات متعدد بگذراند.

از دیگر دغدغه‌های خودم می‌توانم به اشتغال اشاره کنم، در آینده نمی‌خواهم در این بخش به مشکل بخورم، در حال حاضر ورزش تمام زندگی‌ام را پر کرده و باید به فکر شغلی برای خود باشم تا بتوانم امرار و معاش کنم، بنده محصل بوده و ترم آخر دانشگاهم را می‌گذرانم، باید پس از آن بیکار نشوم و به درآمدزایی مشغول شوم.

چه مقدار در روز ورزش می‌کنید و چه ساعاتی را نیز به فعالیت ورزشی اختصاص می‌دهید؟

براتی: به طور معمول روزی دو ساعت به تحصیل می‌پردازم و زمان زیادی از روزم را نیز به فعالیت ورزشی اختصاص می‌دهم، البته مواقعی که زمان مسابقاتم نزدیک است نمی‌توانم وقت زیادی را به درس و مطالعه بپردازم اما در غیر این صورت حتماً روزانه مطالعه درسی دارم.

به عنوان قهرمان جهانی کاراته چه هدفی را دنبال می‌کنید؟

براتی: هدف نهایی‌ام رساندن پرچم کشورم به سکو است، تاکنون از وضعیتم رضایت داشتم و در صورت ادامه داشتن همین روند، می‌توانم این امر را محقق سازم، ضمناً وجود حمایت می‌تواند در ایجاد انگیزه‌ام تأثیر بسزایی داشته باشد، شرکت در مسابقات مختلف از لحاظ مالی بسیار سخت است و بدون مربی‌ام نمی‌توانستم از عهده آن برآیم.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار