رئیس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان با افزایش بیماران اعصاب و روان مواجه هستیم، گفت: بیش از 324 معلول در منطقه، مستمری ماهانه دریافت می کنند.
کد خبر: ۶۳۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 24 July 2018
به گزارش تابناک : محمدعلی مطلب زاده اظهار کرد: بهزیستی اردستان در حوزه توانبخشی معلولان هزار و 120 معلول شناسایی شده را خدمات می‌دهد. بیشترین آنها معلولان جسمی حرکتی و کمترین معلولین بینایی هستند.
 
وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان با افزایش بیماران اعصاب و روان مواجه هستیم، افزود: بیش از 324 معلول در منطقه مستمری ماهانه دریافت می‌کنند. همچنین 17 معلول ضایعه نخاعی در این شهرستان کمک لوازم درمانی دریافت می‌کنند و به منظور تامین هزینه مراقبت در منزل 34 معلول ماهانه یک میلیون ریال به ازای هر نفر پرداخت می‌شود.
 
رئیس اداره بهزیستی اردستان از اعطای 110 میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه به 11 نفر از سوی بهزیستی اردستان اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه در سایر حوزه‌های امور اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها نیز فعال است.
 
مطلب زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر همچنان عدم مناسبت سازی و اشتغال از مشکلات معلولین شهرستان است، افزود: شهرداری اردستان در موضوع همکاری با بهزیستی اقدامات خوبی انجام داده است. البته ادارات و ارگان های شهرستان در زمینه مناسبت سازی اقدامات بهتری را می‌توانند انجام دهند ولی تاکنون اتفاق نیفتاده است.
 
وی خاطرنشان کرد: سیاست بهزیستی بر این است تا مددجویان سالیانه از چرخه بهزیستی خارج و به خودکفایی برسند. در این راستا 14 نفر از چرخه بهزیستی اردستان در سال گذشته خارج و خودکفا شده‌اند.
 
رئیس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه در حوزه پیشگیری سه مرکز در شهرستان اردستان راه ندازی شده است، افزود: در حوزه پیشگیری کمپ ترک اعتیاد اردستان به تازگی راه اندازی شده است که می‌تواند در موضوع پیشگیری موثر باشد. همچنین مرکز متادون درمانی در این حوزه فعالیت دارد.
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :