عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس: جمهوری اسلامی چه عضو FATF باشد یا نباشد، تحریم‌ها علیه ما اعمال می‌شود. یکی از دلایل نپیوستن جمهوری اسلامی به FATF و اصرار به نپیوستن هم وجود تحریم‌ها است زیرا در این شرایط ایران مجبور به پذیرش قیود آنها می‌شود حال آنکه تحریم‌ها هم وجود دارد.
کد خبر: ۶۳۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 23 July 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی در خصوص ماموریت رئیس FATF برای اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران به احتمال زیاد در لیست سیاهFATF قرار خواهد گرفت زیرا لوایح چهارگانه مرتبط با این موضوع را به تصویب نرساندیم، این لوایح مورد نیاز پیوستن به FATF است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر ماموریت رئیس FATF برای اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران که دستیار معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا هم است، پیام منفی برای جمهوری اسلامی دارد.

ماموریت رئیس FATF برای اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران نوعی دست‌اندازی در شرایط مذاکرات با اروپا است

وی افزود: جمهوری اسلامی باید برنامه‌های خود را برای ارتباط با بانک‌های اروپایی بررسی و مشخص کنیم تا ارتباطاتی برقرار شود که FATF هم نتواند به آنها فشار وارد کند یا مانع تبادلات بانکی شود.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: چنین تصمیماتی در شرایط مذاکرات ایران با 4+1 ممکن است به دست طرف اروپایی بهانه دهد، آنها اگر نخواهند همراهی لازم با جمهوری اسلامی داشته باشند می‌توانند از این موضوع به نفع خود استفاده کنند.

ایران چه عضو FATF باشد یا نباشد مورد تحریم آمریکایی‌ها قرار می‌گیرد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی چه عضو FATF باشد یا نباشد، تحریم‌ها علیه ما اعمال می‌شود. یکی از دلایل نپیوستن جمهوری اسلامی به FATF و اصرار به نپیوستن هم وجود تحریم‌ها است زیرا در این شرایط ایران مجبور به پذیرش قیود آنها می‌شود حال آنکه تحریم‌ها هم وجود دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: پیوستن جمهوری اسلامی به FATF برای ما وجهه یک طرفه دارد و از این رو با لوازم پیوستن به آن هم مخالف‌های مکرر شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ یک هیأت آمریکایی به ریاست ریاست «مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور (مبارزه با) تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی برای اجرا شدن تحریم‌های ایران اخیرا به آنکارا رفته است. این در دیدار با مقامات ترکیه تلاش کردند، آنها را به رعایت تحریم‌های علیه ایران ترغیب کنند.

گفتنی است؛ مارشال بیلینگسلیا که هم اکنون در دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان دستیار معاون تروریسم و اطلاعات مالی فعالیت می‌کند و در روزهای اخیر ، به دنبال فشار تحریمی علیه ایران در منطقه است، از نهم تیرماه ( 30 ژوئن) برای یک سال (تا 30 ژوئن 2019) به عنوان رییس FATF انتخاب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار