نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید:صغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اختصاص ارز دولتی به گردشگران، گفت: کشور در حال حاضر از نظر اقتصادی در وضعیت خاصی به سر می‌برد و در شرایطی که جو روانی علیه آن مناسب و آرام نیست و همچنین دشمنان با ترفندهای مختلف علیه نظام برخاسته‌اند اختصاص ارز مسافرتی به هیچ وجه معقول نیست.
کد خبر: ۶۳۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ 23 July 2018


تابناک فارس به نقل ااز خانه ملت:اصغر مسعودی با انتقاد از اختصاص ارز دولتی به گردشگران، گفت: کشور در حال حاضر از نظر اقتصادی در وضعیت خاصی به سر می‌برد و در شرایطی که جو روانی علیه آن مناسب و آرام نیست و همچنین دشمنان با ترفندهای مختلف علیه نظام برخاسته‌اند اختصاص ارز مسافرتی به هیچ وجه معقول نیست.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که قشر ضعیف و متوسط جامعه در فشار و تنگنا هستند هیچ توجیه عقلانی برای اختصاص ارز مسافرتی به افراد برای تفریح و گردش غیرضروری وجود ندارد و ارز دولتی تنها باید به کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه کارخانجات اختصاص یابد.

وی با تاکید بر لزوم حذف ارز مسافرتی، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند عادت به سفرهای زائد باید ترک شود؛ 60 درصد درآمد گردشگری کشور ترکیه مربوط به گردشگران خارجی است و تنها 40 درصد داخلی است این در حالی است که سهم ایران از درآمد گردشگری بسیار ناچیز است.

این نماینده مردم در مجلس دهم صنعت گردشگری و هتلداری را پس از نفت دومین صنعت مهم دنیا دانست و گفت: در ایران ظرفیت‌های گردشگری بالایی برای درآمدزایی و اشتغال و جذب گردشگران داخلی و خارجی وجود دارد البته برخی از این ظرفیت‌ها نیازمند شناسایی و تبلیغ بیشتر هستند؛ جای تعجب است که با وجود جاذبه‌های گردشگری بکر در کشور سالانه 2 و نیم تا 3 میلیون نفر برای تفریح به ترکیه سفر می‌کنند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: نقش سازمان گردشگری در معرفی جاذبه‌های گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی و همچنین شبیه‌سازی جهت توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت است البته توسعه این صنعت نیازمند بررسی و رفع چالش‌های اصلی مانند سرمایه‌گذاری، آموزش و مدیریت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار