یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حال حاضر در مقابل فشار آمریکایی‌ها قرار داریم و مواضع اخیر رییس‌جمهور پاسخی قدرتمندانه به تهدیدات آمریکایی‌ها است.
کد خبر: ۶۳۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 23 July 2018

به گزارش تابناک : جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به مواضع اخیر رییس‌جمهور در حوزه سیاست خارجی، اظهار کرد: ما در حال یک نبرد تمام عیار سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی و امنیتی با غرب و به طور مشخص آمریکا هستیم. هر تک آنها باید یک پاتک و هر تهدید یک پاسخ داشته باشد، همچنان که رییس‌جمهور در مقابل تهدید آمریکایی‌ها مبنی بر قطع صادرات نفت ایران تهدید عملیاتی و اجرایی را مبتنی بر قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران مطرح کرد که اگر بناست نفت صادر نکنیم، می‌توانیم شرایطی ایجاد کنیم که سایر کشورها هم نفت صادر نکنند.

وی با بیان اینکه «هرگونه درگیری در خلیج‌فارس به قطع صادرات نفت این منطقه می‌انجامد» اظهار کرد: درست است که سعودی‌ها از طریق خط لوله‌های نفت به دریای سرخ می‌توانند روند صادرات نفت را ادامه دهند یا عبور نفت کشورهای عربی به دریای مدیترانه انجام می‌شود اما بخش عمده‌ای از حمل و نقل و انرژی از تنگه هرمز می‌گذرد و کاملا زیر سلطه نظامی ایرانی‌ها است.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: طبیعی است وقتی منافع ایران به خطر بیفتد و خدای نکرده اقتصادمان دچار فروپاشی شود یا کشور دچار هرج و مرج اجتماعی شود باید از خود دفاع کنیم. در قوانین بین‌المللی از جمله منشور سازمان ملل هم به دولت‌ها حق داده شده در مقابل تهدیدات و تجاوزات به حقوق و سرزمین از خود دفاع کنند که البته این دفاع متناسب، مشروع و تا زمان اقدام شورای امنیت برای دفاع از آن کشور است.

رحیمی با اشاره به تجربه جنگ هشت ساله، یادآور شد: ما در حال حاضر هم در مقابل فشار آمریکایی‌ها قرار داریم و مواضع اخیر رییس‌جمهور پاسخی قدرتمندانه به تهدیدات آمریکایی‌ها است. اگر آنها ببینند ما ضعیف عمل می‌کنیم و در داخل اجماع نداریم یا توانایی رایزنی با جهان را نداریم فشارشان را کمتر نمی‌کنند بلکه بیشتر می‌کنند.

وی با بیان اینکه «ایران باید در نبرد تمام عیار با آمریکا قدرت خود را به کار گیرد» اظهار کرد: همه طیف‌های سیاسی بر سر منافع ملی، تمامیت ارضی و دفاع از آب و خاک توافق دارند همچنان که در هشت سال جنگ هم همین اتفاق افتاد، ممکن است اختلاف نظر در مورد شیوه‌های مدیریتی وجود داشته باشد اما همه ما در مورد دفاع از امنیت و منافع ملی یکپارچه، متحد و منسجم هستیم.

 

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار