جزئیات نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با وزیر کشور در خصوص شرایط امنیتی کشور تشریح شد.
کد خبر: ۶۳۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 22 July 2018

به گزارش تابناک : سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در تشریح نشست صبح امروز این فراکسیون اظهار داشت: جلسه امروز با حضور وزیر کشور آقای رحمانی فضلی و معاونین وی با حضور اکثریت قاطع اعضا تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا همکاران نظرات خود را مطرح کردند. آقایان ساداتی نژاد، جعفرپور، ابطحی، علوی (سنندج)، حسن بیگی، سلیمانی، شکری، گودرزی (بروجرد) و خادم و شریف پور اظهارنظر کردند. عمده ترین نظرات مطرح عبارت بود از «توجه جدی به امنیت داخلی، حضور جدی و مداوم در امور مردم، مشکلات حاد اصناف و اقشار مختلف، اموری که منجر به بحران عمومی می شود مثل مسکن، سکه، ارز، رکود در تولید، اعتراض شدید به انتصابات در وزارت کشور به ویژه در حوزه فرمانداران و بخشداران که لطمه شدیدی به خدمت به مردم زده است».

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: در ادامه جلسه، آقای رحمانی فضلی با اشاره به مشکلات و مسائل مربوط به امنیت داخلی و شرایط سیاسی و اجتماعی داخلی تاکید کرد که بنده مسئول امنیت داخلی کشور هستم. وی با اشاره به تلاش های دشمنان خارجی و معاندین داخلی یادآور شد که ما طی سالهای گذشته با سوژه های مختلف ناامن سازی روبرو بوده ایم از جمله اعتراضات سال گذشته و سه ماهه گذشته امسال که بر محور مسائل قشری و صنفی شکل می گیرد.

به گفته وزیر کشور، کلیه ظرفیت وزارت کشور برای تامین امنیت و حل و فصل آرام و منطقی موضوعات قشری و صنفی و منطقه ای به کار گرفته شده است. در عین حال که موضوعات مثل ارز و سکه و مسکن، آب و کمبود آن، مسائل کامیونداران، موسسات مالی و پولی و امثالهم، به وزارت کشور ارتباطی ندارد ولی تامین امنیت آن به عهده ماست. ما همسایه کشورهایی هستیم که نمی توانند مرزهای خود را اداره و کنترل کنند. فقط سال گذشته بیش از ۷۰۰ افغانی بدون مجوز را از مرز برگرداندیم به افغانستان ولی از مسیر دیگری به داخل برگشتند. در حوزه مبارزه با مواد مخدر هم همین وضع است. کشورهای شرقی نمی توانند مرزهای خود را کنترل کنند. حتماً نمایندگان محترم مطلع هستند که امروز آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه در ناامن سازی کشور به ویژه در مرزها فعال هستند. گروه هایی را مسلح کردند و می کنند که چند ده سال فعالیتی نداشتند. اما مطمئن باشید امنیت کشور حفظ می شود.

نقوی حسینی افزود: رحمانی فضلی در ادامه این جلسه تاکید کرد که بی اعتنایی به نمایندگان از طرف استانداران و فرمانداران را گناه می دانم.

رحمانی فضلی گفت: دشمنان ملت و کشور امروز هم ناامن سازی می کند و هم در نمایش این ناامنی ها بزرگ‌نمایی می کند. ما امروز نیازمند همدلی، اتحاد، انسجام و هماهنگی کامل هستیم و باید به حل موضوعات مردم همه تلاش خود را به کار گیریم. شورای امنیت کشور به طور مستمر جلسات خود را با حضور کلیه دستگاه ها تشکیل می دهد و کلیه موضوعات را دقیق بررسی می کند. امنیت کشور امروز شاخص مثبت نظام در منطقه است.

رحمانی فضلی گفت: ما با طرح افزایش نمایندگان کاملاً موافق هستیم و نظر دولت مثبت است و تامین مالی آن هم از طرف دولت انجام می شود.

وی افزود: در روز، پنج میلیون مراجعه به دستگاه های اداری و اجرایی کشور وجود دارد و کار سنگین است. تقسیمات کشوری هم با منطق و آرامش و دقیق انجام می شود و باید بر اساس کارشناسی انجام شود.

رحمانی فضلی تصریحکرد: ما باید هسته های مقاومت و اقتصاد مقاومتی و خودکفایی را در استانها تشکیل دهیم و استان را به مرکز تصمیم گیری و مدیریت تبدیل کنیم.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار