اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با اعلام کاهش ذخایر خونی خراسان رضوی نسبت به چالش جدی در پاسخ‌گویی نیاز خونی استان در صورت ادامه این روند هشدار داد.
کد خبر: ۶۳۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 18 July 2018

به گزارش تابناک رضوی، بنا بر اعلام اداره کل انتقال خون خراسان رضوی در حال حاضر ذخایر خونی استان رو به کاهش است، لذا از تمامی مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) دعوت می‌شود تا با حضور در پایگاه¬ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

بر اساس این گزارش، با توجه به کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌ها به دلیل گرمی هوا آمار ذخیره خون استان کاهش یافته که با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخ‌گویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

هم‌چنین ضمن استمداد از کلیه واجدین شرایط اهدای خون، نیاز به همه گروه‌های خونی تأکید شده و با پوزش از داوطلبانی که به دلیل کمبود امکانات پایگاه‌ها ممکن است مدتی را در انتظار بمانند، از شکیبایی و همکاری اهداکنندگان قهرمان خون تقدیر و تشکر می‌شود.

بر این اساس، با تأکید بر این‌که نیاز به خون همیشگی است، اعلام می‌شود که پایگاه‌های اهدای خون مشهد مقدس به شرح زیر آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود:

* پایگاه امام رضا(ع): میدان شریعتی (تقی‌آباد)، ابتدای خیابان دانشگاه
* پایگاه ثامن: ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست، ورودی حرم مطهر (پارکینگ شماره 4)
* پایگاه امید: نبش خیابان شیرازی3، طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید
* پایگاه شهید کریمی: بلوار شریعتی 28 منطقه قاسم¬ آباد
* پایگاه میلاد: بلوار استقلال، بین استقلال 2 و 4
* پایگاه مهر: نبش بلوار ابوطالب 33

پایگاه‌های امام رضا (ع) و امید در نوبت صبح از ساعت 7:45 تا 12:45 و عصر از ساعت 14:30 تا 18:45 و سایر پایگاه‌ها تنها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار