تکذیب شایعه مرغ هورمونی! ... مگه میشه ؟! مگه داریم ؟!
یک کارآفرین فعال در صنعت طیور گفت: بحث استفاده از هورمون در مرغ‌های تولیدی کشور شایعه‌ای بیش نیست زیرا هورمون دارای قیمت بسیار بالایی بوده و برای سرمایه‌گذار صرف اقتصادی ندارد.
کد خبر: ۶۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 16 July 2015
سعید صالحی در برنامه سفره‌های همدلی سیمای خراسان رضوی در خصوص استفاده از هورمون بری رشد مرغ‌های گوشتی اظهار کرد:  بحث استفاده از هورمون در مرغ‌های تولیدی کشور شایعه‌ای بیش نیست زیرا هورمون دارای قیمت بسیار بالایی بوده و برای سرمایه‌گذار صرف اقتصادی ندارد و از سویی مرگ و میر طیور را به شدت افزایش می‌دهد و بر همین اساس به هیچ وجه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

مدیر شرکت صالح کاشمر افزود: در حال حاضر 200 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر نیز به صورت غیر مستقیم در کارخانه‌های ما در استان مشغول به فعالیت هستند و بنا داریم 150 نفر دیگر نیز با احداث کارخانه جدید به این مجموعه اضافه شود.

این کارآفرین خراسانی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما صادرات خوراک آماده طیور و تخم مرغ به کشورهای منطقه مانند افغانستان، عراق و تاجیکستان است و بنا داریم محضولات خود را در سطح استان به صورت مستقیم ارائه کنیم.

بنا بر گزارش تابناک خراسان رضوی پیشتر نیز بسیاری از کارشناسان در این باره باور داشتند که در ايران از آنجايي که هورمون ها بسيار گرانند ، مرغداران از آنها استفاده نمي کنند و به جاي آن از آنتي بيوتيک هاي ارزان قيمت استفاده مي شود . اين آنتي بيوتيک ها افزايش دهنده رشد نيستند ، بلکه از بيماري هاي باکتريايي و بيمار شدن مرغ ها جلوگيري مي کنند و تا حد کمي به طور مستقيم رشد مرغ ها را بهتر مي کنند اما چون این آنتی‌بیوتیک‌ها در چربی‏های زیر پوست مرغ، جمع می‌شوند، مصرف مرغ با پوست و به خصوص قسمت بال مرغ که مملو از چربی است، توصیه نمی‌شود.
درضمن از دیدگاه علم تغذیه، مصرف بال مرغ که معمولا با پوست خورده می شود و گردن مرغ به دلیل داشتن چربی‌های اشباعی که دارند،‌ مضر است و باید تا حد امکان چربی‌های قابل مشاهده بدن مرغ گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار