مسئول نهاد رهبری در دانشگاه یزد، تفکر، سودرسانی به دیگران، یاد خدا و قیامت، حسابرسی اعمال و پرهیز از رقابت و حسد از ویژگی‌های مورد نیاز برای کار در یک مجموعه فرهنگی ذكر كرد.
کد خبر: ۶۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 18 July 2015
به گزارش تابناک یزد حجت‌الاسلام "محمد حسین متوسل" در جمع تعدادی از مربیان و دست‌اندرکاران فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) در يزد، اظهار كرد: وقتی می‌توانیم دیگران را به کاری امر کنیم که خود در عالی‌ترین سطح باشیم.

 وی با اشاره به مسئله حجاب به عنوان نمونه، گفت: خودمان حجاب را رعایت نمی‌کنیم، بعد انتظار داریم مشکل حجاب برطرف شود.

حجت السلام متوسل بر ضرورت و اهمیت مطالعه در بین مربیان و دست اندرکاران کارهای فرهنگی تأکید کرد و گفت: وقتی شما مطالعه ندارید، نمی‌توانید پاسخگوی مخاطبتان باشید و اگر هم پاسخ دهید مخاطب ارضاء نمی‌شود و قبول نمی‌کند.

وي در ادامه به روايتي از امام عسکری(ع) مبني بر اين كه «شیعیان علی(ع) کسانی هستند که از آنچه خداوند نهی کرده، دوری می‌کنند و به آنچه امر نموده عمل می‌کنند، آنان در احترام و تکریم برادران دینی خود بر علی(ع) اقتدا می‌کنند، برادران دینی خود را بر خویش مقدم می‌دارند، اگرچه خود نیازمند هستند»، افزود: مقدم داشتن در مجموعه یعنی در يك مجموعه فرهنگی اگر شخصی بهتر می‌تواند در آن مکان و جایگاه کار کند، اگر این جایگاه را به او ندهيد، شیعه حقیقی نیستید.

مسئول نهاد رهبري در دانشگاه يزد در ادامه به لزوم داشتن اخلاص در کار تأکید كرد و از شیخ عباس قمی به عنوان یک نمونه‌ی انسان مخلص یاد کرد.

متوسل اضافه کرد: مَثَلی که می‌گوید «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» غلط است، چون مخالف تعالیم دینی ماست.

وي اولین خصوصیت شیعه را اندیشه و تفکر خواند و گفت: باید فکر کرد برای بهبود و جذابیت کار چه می‌توان کرد؟ اگر می‌خواهید موفق باشید، اولین قدم این است کارهایی را که می‌خواهید بیرون از خانه پیاده کنید، اول در خانه پیاده کنید.

حجت الاسلام متوسل با تأکید بر اهمیت تفکر گفت: دین ما دین تفکر و تدبر است به طوري كه در قرآن بارها کلمه علم و مشتقات آن آمده است.

وي دومین نشانه مؤمن را ایمان‌گرایی و سودرسانی به دیگران خواند و خاطرنشان کرد: اگر نمی‌توانید کاری کنید و جای کسی را اشغال کنید، باید در مقابل خدا و امام زمان(عج) پاسخ دهید.

وي سومین خصوصیت و ویژگی شیعه را یاد خدا و قیامت عنوان کرد و افزود: با کسی دوست باش که تو را به یاد خدا می‌اندازد.

حسابرسی اعمال و پرهیز از رقابت و حسد ویژگی‌های دیگر شیعه بود که متوسل بدان اشاره كرد و گفت: همچنين در مجموعه‌ها باید از حسد برحذر بود.

وی بر لزوم همراهی و همفکری و دوری از حسد در مجموعه‌های فرهنگی تأکید کرد و در ادامه عنوان كرد: یکی از بهترین جاهایی که می‌توان مبارزه با نفس کرد، این است که هرجایی می‌بینی دلت می‌گوید کاری را انجام دهيد، آن کار را انجام ندهيد.

متوسل در پايان با بيان اين كه دین می‌گوید شما باید جزء بهترین‌ها باشید لذا نباید حداقلی زندگی کنیم بلكه باید آدم‌های برتر باشیم، اظهار كرد: جایگاه و مقام خود که افسران جنگ نرم هستید را بشناسید، قدم اول برای موفقیت این است که در خانه خوب رفتار کنيد والا فایده‌ای ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار