مجری طرح دانه‌های روغنی اعلام کرد:
مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت:استان کرمانشاه جزء ۴ استان برتر کشور در تولید کلزا است.
کد خبر: ۶۲۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 01 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم کیل گیری از مزارع نمونه محصول کلزا در شهرستان کرمانشاه ،مهندس مهاجر با بیان مطلب فوق افزود: استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو در عملکرد کلزا بوده و امسال سومین سال متوالی  هست که بهترین عملکرد‌های کشوری در مزارع کلزا به مزارع استان کرمانشاه اختصاص می‌یابد.

مهاجر با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه از آخرین تکنولوژی تولید کلزا بکارگیری شده خاطرنشان کرد: تاکنون کیل گیری که از چند مزرعه انجام شده عملکرد بالای ۵ تن را داشته اند که جز با زحمت کشاورزان و کارشناسان سخت کوش استان این مهم میسر نمی‌شود.

وی استفاده از بذور مناسب، سمپاشی بموقع و مبارزه با علف‌های هرز را در افزایش  عملکرد کلزا مهم دانست و به کشاورزان توصیه کرد حتما با رعایت اصول فنی مزارع را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه روند توسعه کشت کلزا در کشور سریع می‌باشد تصریح کرد: استان کرمانشاه سهم خوبی در تولید کلزای کشور دارد به طوری که یک بیستم تولید کلزای کشور به استان کرمانشاه اختصاص دارد.

مهاجر خاطر نشان کرد: کرمانشاه بدلیل شرایط آب و هوایی مناسب و خاک حاصلخیز،  یکی از استان‌های تاثیر گذار در تولید کلزا در کشور است.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در مزارع کلزای کرمانشاه تکنولوژی دنیا جای خود را باز کرده اضافه کرد: سال به سال عملکرد مزارع کلزا در کرمانشاه بهتر شده  و این روند ادامه دار و قابل مشاهده است.

مهاجر با اشاره به پیش بینی تولید ۳۰۰ هزار تن تولید کلزا در کشور گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد نیاز به دانه روغنی کلزا در کشور محقق شده است.

وی افزود: در صورت تحقق پیش بینی تولید کلزای فوق الذکر ۵۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور در بر خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ما در توسعه کشت کلزا تامین نیاز تولید داخل به روغن و تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی است و در این راستا استان کرمانشاه به خوبی در توسعه کشت کلزا و افزایش عملکرد حرکت کرده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار