فردی که در فضای سایبر از طریق نرم افزار پیام رسان تلگرام موجب سلب آرامش خانواده ای در شیراز شده بود، با تلاش ماموران پلیس فتا فارس شناسایی شد.
کد خبر: ۶۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 14 July 2015

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید موسی حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: خانم جوانی با ارائه مرجوعه قضائی اعلام کرد فردی ناشناس با داشتن اطلاعات شخصی از وی و خانواده اش ، از طریق نرم افزار تلگرام پیام های تهدیدآمیز بر روی تلفن همراهش ارسال و این امر باعث سلب آرامش وی و خانواده اش شده است.
این مسوول پلیس فتا ادامه داد: پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کرده و در نهایت موفق به شناسایی متهم شدند.
وی اضافه کرد: شاکی با شنیدن نام متهم شکه شده و اظهار کرد هیچ گاه تصور نمی کرد متهم دوست صمیمی اش باشد.
این مقام انتظامی گفت: با احضار متهم به پلیس فتا وی در ابتدا منکر انجام هر گونه عمل مجرمانه ای شد اما در ادامه با روبرو شدن با مستندات و ادله دیجیتال اعتراف و بیان کرد چندی پیش در یک مهمانی خانوادگی با بحثی که بین او و شاکی به وجود می آید رابطه دوستیشان را تحت تاثیر خود قرار داده و با توجه به اطلاعاتی که از شاکی داشته به فکر انتقام گیری از وی می افتد.

**دستگیری نگهبان سارق با 244 فقره برداشت غیرمجاز
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم غرب استان تهران از دستگیری نگهبان سارق با 244 فقره برداشت غیر مجاز از حساب یک شهروند در رباط کریم خبر داد.
سرهنگ جعفر علیزاده گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتای شهرستان رباط کریم و اعلام برداشت 15 میلیون ریال از حساب بانکی اش درخواست دادخواهی کرد.
این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس وارد عمل شده و در تحقیقات اولیه متوجه شدند مبالغ مسروقه برای خرید 244 فقره شارژ تلفن همراه مورد استفاده قرار گرفته است.
علیزاده ادامه داد: در ادامه رسیدگی به پرونده، کارشناسان پلیس توانستند با اقدامات فنی و تخصصی هویت سارق را که نگهبان محل کار شاکی بود شناسایی کرده و در عملیاتی متهم را در رباط کریم دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم گفت: متهم در بازجویی ها ابتدا منکر هرگونه اتهامی شد، اما پس از مواجهه با اسناد و مدارک ارائه شده از سوی پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرده و و اذعان داشت با سوء استفاده از اعتماد شاکی که کارت عابر و رمز خود را در اختیارش قرار داده بوده، حساب بانکی وی را خالی کرده است.
علیزاده ضمن هشدار به شهروندان درباره سهل انگاری و افشای اطلاعات بانکی از ارجاع متهم به مرجع قضایی پس از تشکیل پرونده خبر داد.


**هشدار پلیس فتا به عاملان توزیع بازی های غیر مجاز
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم به عاملان توزیع بازی های غیر مجاز از طریق اینترنت هشدار داد.
سرهنگ علی موالی با اشاره به افزایش اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تابستان گفت: در گذشته سپری کردن اوقات فراغت در ایام تابستان در رفتن به سینما و تلویزیون و سایر فعالیت های تفریحی خلاصه میشد اما رشد تکنولوژی موجب شده تا تجارت با صنعت بازی های رایانه ای نیز پیوند خورده و اوقات فراغت در عصر حاضر به صورت دیگری سپری شود.
وی افزود: امروزه تنوع بازی های رایانه ای به قدری بالا رفته است که حتی در گروه سنی بزرگسال نیز شاهد استفاده از این بازی ها هستیم.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه استفاده بیش از حد از بازی های رایانه ای به دلیل تمایل کمتر افراد به سمت ورزش و حرکات بدنی می تواند آسیب جسمانی ایجاد کند، گفت: در این میان، برخی از بازی هایی نیز هستند که به دلیل افزایش خشونت و سایر علل کارشناسی شده، غیر مجاز شناخته شده اند .
موالی گفت: بررسی های این پلیس حاکی از این است که اوقات فراغت تابستانه موجب افزایش تب خرید و فروش این بازی ها در فضای مجازی شده است.
وی با اشاره به اینکه خرید فروش بازی های رایانه ای غیر مجاز در فضای مجازی طبق قانون جرائم رایانه، جرم تلقی می شود به شهروندان توصیه کرد نسبت به خرید و استفاده از بازی های رایانه ای به خصوص برای فرزندان خود نظارت کافی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار