از سال 2011 تا به امروز حملات فیشینگ شاهد رشد 85 درصدی بوده است. در این‌­باره شرکت­‌های امنیتی نیز ابراز نگرانی کرده­‌اند. آمار بدست آمده نشان می­‌دهد حدود 56% ازکاربران بر روی لینک­‌های ناشناس که منجر به حملات فیشینگ می­‌شوند کلیک­‌کرده­‌اند؛ همچنین مشخص شده که کاربران بطور متوسط سالانه شش بار بر روی این لینک­‌های مخرب کلیک می‌کنند .
کد خبر: ۶۱۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 12 June 2018

در گزارشی که به تازگی توسط یکی از شرکت‌های امنیتی منتشر شده است، نشان داده شده که مهاجمان چگونه مکانیزم­‌های امنیتی مقابله با حملات فیشینگ موبایل­‌ها و تبلت­‌ها را به راحتی دور می­‌زنند .

ایمیل‌­ها نقطه آغازی برای شروع حملات فیشینگ هستند و متاسفانه 66% ایمیل‌­ها که برای اولین بار به دستگاه­‌های جدید فرستاده می‌­شوند، حامل لینک­‌های مخرب هستند .

این شرکت امنیتی همچنین عنوان کرده به‌رغم اینکه مردم روز به روز در مورد حملات فیشینگ آگاه­‌تر می‌­شوند اما باز هم شاهد رشد این حملات به­‌خصوص در بخش تلفن همراه هستیم، چون تشخیص یک صفحه جعلی از صفحه واقعی در نمایشگر کوچک تلفن همراه،  امر به مراتب سخت­‌تری نسبت به کامپیوتر است ، همچنین در تلفن­‌همراه نمی‌­توان تمام لینک را برای شناسایی مشاهده کرد .

  امروزه با توجه به رشد استفاده از پیام رسان­‌ها و شبکه‌­های اجتماعی مانند واتس­‌آپ و اینستاگرام وهمچنین شیوع اخبار­ جعلی و لینک­‌های مخرب، حملات فیشیگ هم شاهد رشد هستند. در این پیام رسان­‌ها از کاربر خواسته می­‌شود برای تماشای یک فیلم یا خبر جذاب بر روی لینک داده شده کلیک کنند، اما متاسفانه لینک پیوند نه تنها کاربر را به فیلم یا خبر هدایت نمی‌­کند بلکه لینک مذکور مخرب بوده و برای حملات فیشینگ یا دسترسی گرفتن از گوشی به وسیله RAT­ ها کاربرد دارد .

نکته دیگری که کاربران باید به آن دقت کنند بنرهای تبلیغاتی در سایت‌­ها است. برنامه‌ها اغلب از تبلیغات برای کسب درآمد استفاده می­‌کنند. برای انجام این کار، SDK های تبلیغاتی را به کد خود اضافه می­‌کنند. این ­SDK ها به لینک­‌های پس زمینه متصل می­‌شوند تا تبلیغات را به کاربر نهایی نمایش دهند. در همین حین امکان استفاده از لینک‌های مخرب وجود دارد .

منبع:  سکیوریتی ویک 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار