مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری مراسم شب‌های قدر در 2700 مسجد در سراسر استان خبرداد.
کد خبر: ۶۱۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ 03 June 2018

علیرضا عباسی اظهار کرد: شب قدر، شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یک ساله انسان ها است. اهمیت شب قدر در آیات قرآن بیش از هزار ماه برشمرده شده است.

وی افزود: شب قدر با فضیلت‌ترین شب است و گناهان انسان ها در این شب آمرزیده می شود. مسلمانان با الگوی‌پذیری از ائمه اطهار به شب‌زنده‌داری و انجام اعمال مختص شب‌های قدر می‌پردازند.

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: خوزستان در ایام شب‌های قدر سیاه‌پوش می‌شود و هر ساله در احیاء و تعظیم شعائر دینی حضور باشکوه و مؤثری دارد.

عباسی افزود: امسال نیز مساجد خوزستان در آستانه شب‌های قدر مانند سال‌های گذشته ضمن سیاه‌پوشی کردن شبستان ها مقدمات برگزاری در حال آماده‌سازی مراسم این شب‌ها هستند.

وی گفت: امسال در 2700 مسجد در خوزستان مراسم شب‌های قدر برگزار می‌شود که حدود 300 مسجد از این تعداد در شهرستان اهواز قرار دارند. همچنین در برخی شهرستان های استان مراسم شب‌های قدر در مصلی انجام می‌شود. در اهواز 10 برنامه محوری در مساجد محوری و یک مراسم ویژه با پخش زنده از صدا و سیمای خوزستان در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. ساعت شروع مراسمات احیاء نیز در بیشتر مساجد استان ساعت 22:30 دقیقه است و تا پاسی از نیمه شب ادامه دارد.

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد: عمده فعالیت‌های مساجد در شب‌های قدر شامل سخنرانی ائمه جماعات و مبلغین پیرامون شب‌های قدر و ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، برگزاری محافل انس با قرآن، قرآن به شب، مداحی، اطعام و توزیع افطاری و سحری، و برپایی ایستگاه‌های صلواتی رمضان است. در 30 درصد مساجد خوزستان بعد از مراسم اطعام سحری انجام می‌شود.

عباسی ادامه داد: همچنین حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و تأمین سبد غذایی توسط برخی مساجد محوری در شهرستان‌های خوزستان از کارهای مؤثر فرهنگی مساجد جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی بیان کرد: مجمعی در سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان تحت عنوان کانون مداحان و شاعران آیینی مستقر است. کانون مداحان با توجه به رسالتی که دارند نسبت به اعزام مداحان به مراسمات معنوی در طول ماه مبارک رمضان اقدام می‌کنند که در شب‌های قدر نیز در این زمینه همکاری می‌کنند در صورتی که مسجدی نیاز به مداح دارد به این مجمع اطلاع دهد تا مداح به مسجد فرستاده شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار