تولیت آستان قدس رضوی در گفتگویی :
تولیت آستان قدس رضوی مردمی بودن مسئولان را مورد تأکید قرارداد و گفت: تاکنون با اقدامات انجام‌شده از ابتدای حضور در آستان قدس 600 هزار زائر اولی به زیارت امام رضا مشرف شده‌اند.
کد خبر: ۶۱۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 31 May 2018

سید ابراهیم رئیسی امروز در حاشیه مراسم اربعین ارتحال آیت‌الله مهمان‌نواز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد ضمن تسلیت چهلمین روز درگذشت نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: درگذشت این فقیه گران‌قدر حقیقتاً سلمه ای برای استان خراسان شمالی و حوزه علمیه بود چراکه آیت‌الله مهمان‌نواز یک عالم عامل واصل بااخلاق مجاهد انقلابی مردم‌دار بود.

تولیت آستان قدس رضوی مردمی بودن یک عالم را بسیار پراهمیت دانست و افزود: آیت‌الله مهمان‌نواز به‌قدری مردمی بود که از شاخص‌های مهم پیام مقام معظم رهبری در مورد ایشان همین ویژگی مردمی داری و توجه به مردم بود که این برای همه مسئولان و مدیران درس بزرگی است و بایستی حقیقتاً مردمی باشند.

وی بابیان اینکه نگاه امام خمینی (ره) به مردم تشریفاتی نبود بیان داشت: آیت‌الله مهمان‌نواز رفتاری مشابه با امام (ره) و مقام معظم رهبری داشت و سخن و صحبتش سخن مردم بود و این است که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیسی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس رضوی، ۳ مأموریت را در اولویت‌های اصلی این آستان تعریف کرد و اظهار داشت: مأموریت اول فرهنگی است که در راستای نشر معارف دینی و سیره رضوی (ع) تلاش می‌شود و در این زمینه با همه مجموعه‌های فرهنگی و مسئولین در خراسان و سراسر کشور همکاری داریم تا بتوانیم در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی غرب، از جوانان کشور صیانت کنیم.

وی بر اهمیت به زیارت و زائر امام رضا (ع) تأکید کرد و گفت: تلاش آستان قدس رضوی سهل شدن زیارت و فیض بردن هرچه بیشتر از آن است که در این راستا برای ایجاد زائرسرا در مشهد و میقات الرضا در مسیر جاده‌هایی که منتهی به مشهد می‌شود، تلاش بسیار داریم.

رئیسی همچنین افزود: زمینه زیارت اولی‌ها فراهم‌شده و از زمان خدمت بنده در آستان قدس رضوی تا به امروز بیش از ۶۰۰ هزار نفر یعنی میانگین روزی هزار نفر به زیارت امام هشتم مشرف شده‌اند.

وی کمک به فقرا و نیازمندان را موضوع سوم مورد اهمیت و تأکید آستان قدس رضوی عنوان و تصریح کرد: اطعام فقرا در قالب طرح‌های مختلف و توزیع هزاران بسته غذایی در بین مستمندان در ماه مبارک رمضان انجام‌شده که البته این‌ها کارهای مقدماتی است و اصل و مبنا بر انجام کارهای ماندگار و ایجاد شغل است.

تولیت آستان قدس رضوی در خصوص ایجاد شغل بیان داشت: ۸۰ قنات در خراسان شمالی شناسایی‌شده و کار لای روبی این قنات‌ها آغازشده و این مسئله علاوه بر این‌که باعث ایجاد شغل می‌شود زمینه تولیدات کشاورزی را نیز فراهم می‌آورد چراکه از این ۸۰ قنات تعدادی مربوط به ۸۵ هکتار زمین کشاورزی است که احیا خواهد شد.

رئیسی همچنین تصریح کرد: مسئله فعال کردن گروه‌های جهادی و جوانان اقدام دیگری است که بیش از ۳۰ گروه جهادی از دانشگاه‌های خراسان شمالی بانام مقدس حضرت رضا (ع) فعال شدند و در مناطق مختلف از کار درمانی و پزشکی گرفته تا مهندسی و معماری، در حال فعالیت جهادی برای مردم هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار