بنا بر اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری خراسان رضوی طی امروز و فردا بانکها دو ساعت زودتر به کار خود پایان می دهند.
کد خبر: ۶۱۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 30 May 2018

به گزارش تابناک : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ادارات دولتی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می کنند و بانکها و موسسات اعتباری نیز دو ساعت زودتر به کار خود پایان می‌دهد.

این تصمیم به این علت گرفته شده است که شاخص کیفیت هوای مشهد در وضعیت بنفش قرار دارد و در صورت افزایش آلایندگی ممکن است روز پنجشنبه نیز تعطیل اعلام گردد.

 اما نکته جالب توجه اینکه در صورتی که بانک ها و موسسات اعتباری دو ساعت زودتر به کار خود پایان بدهند اخلال در امور جاری شعبات صورت می گیرد که تصمیم گیرندگان به آن توجهی نداشته اند.

 هم اکنون ساعت کاری چکاوک برای چک  های عادی تا ساعت ۱۳ و برای چکهای رمزدار تا ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه است.

 این در حالی است که روز چهارشنبه شبکه بانکی در مشهد ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به کار خود پایان می‌دهد.

 وضعیت تعطیلی پیش از موعد شبکه بانکی به ندرت پیش می آید اما در صورتی که این اتفاق بیفتد و از طریق سامانه چکاوک هایی برای تعیین وضعیت به بانک مبدا ارسال و آن بانک تعطیل باشد کمیته‌هایی در ستاد مرکزی بانک ها و موسسات اعتباری در تهران کارهای مربوط به تعیین وضعیت چک های ارسالی را انجام می دهند.

نکته جالب توجه اینکه به نظر میرسد تاکنون در شبکه بانکی وضعیتی نظیر تعطیلی دو ساعت زودتر اتفاق نیفتاده و معمولا آغاز فعالیت با دو ساعت تاخیر پیش می آید.

 

 

منبع : اخبار بانک 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار