بطحایی:
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیم میلیون دانش‌آموز در کشور زیرپوشش مدارس شبانه‌روزی هستند، گفت: استان تهران ضعیف‌ترین سرانه فضای آموزشی را دارد.
کد خبر: ۶۱۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 29 May 2018
 فارس: سیدمحمد بطحایی امشب در حاشیه سفره افطار دانش‌آموزان مجتمع شبانه‌روزی دخترانه فلق و نرجسیه شهر کیلان از توابع شهرستان دماوند با بیان اینکه امشب افتخار داشتیم که در مدرسه شبانه‌روزی شهر کیلان حضور پیدا کنیم، اظهار کرد: با دانش‌آموزان این مدارسه گفت‌وگو کردیم و برخی از آن‌ها مسائل و مشکلات خود را در میان گذاشتند و عرض خدا قوتی به همکاران خود داشتیم.

وی افزود: مدارس شبانه‌روزی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و امروز نزدیک به نیم میلیون دانش‌آموزان در کشور وجود دارد که به دلیل عدم مدرسه در منطقه خود زیرپوشش مدارس شبانه‌روزی قرار دارند.

*ادامه طرح رتبه‌بندی معلمان در سال جاری

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس شبانه‌روزی یکی از تجربه‌های افتخارآمیز ماست که توانسته با این روش نرخ پوشش را افزایش و دانش‌آموزانی را که در مناطق پراکنده و دور از مدرسه هستند، زیرپوشش خود قرار دهد.

بطحایی در ادامه تصریح کرد: این روزها درگیر برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی جدید و درصدد هستیم که روش‌هایی را با وجود مضایق اعتباری و بودجه دولت بتوانیم پیدا کنیم در جهت اینکه بخشی از رتبه‌بندی معلمان را که مرحله نخست آن در سال 94 آغاز کردیم را آغاز کنیم تا معلمان و همکاران در آموزش و پرورش با انگیزه، تأمل و دقت نظر بیشتری به تعلیم و تربیت نونهالان این کشور که آینده‌سازان جامعه هستند، بپردازند.

وی در خصوص امکانات و ظرفیت‌های آموزشی در استان تهران بیان کرد: شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران برخلاف اینکه تصور این است که یکی از برخوردارترین استان‌های کشور از حیث امکانات آموزشی هستند، اما این‌طور نیست و اگر در کشور سرانه فضای مطلوب آموزشی را رتبه بندی کنیم، تهران یکی از ضعیف‌ترین استان‌ها از حیث فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی است.

*ظرفیت‌های مردمی تهران بیشتر از سایر استان‌هاست

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش زیادی انجام می‌دهیم که بخشی از اعتبارات را بتوانیم برای این موضوع اختصاص دهیم و به خصوص در سال 97 که مقداری وضع از حیث اعتبارت عمرانی بهتر از سال 96 است و اگر تخصیص به موقع داده شود، بخشی از این اختلالات را برطرف خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: باید عنایت داشت که در تهران ظرفیت‌های مردمی خیلی بیشتر از سایر استان‌هاست و کمک‌های مردمی و خیرانی که همواره دست دولت و آموزش و پرورش را در استان تهران گرفتند، بیش از سایر استان‌هاست که امید نخست ما به خداوند و سپس به خیران مدرسه‌ساز است که همچون گذشته کمک کنند تا این عیب بزرگ را از آموزش و پرورش به زودی برطرف کنیم.

به گزارش فارس؛ شهر کیلان از توابع شهرستان دماوند در فاصله حدود 90 کیلومتری پایتخت ایران قرار گرفته است که دو استان تهران و سمنان را به یکدیگر متصل می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار